Niemiecki narodowy przewoźnik lotniczy wprowadza założenia ideologii gender w życie. Lufthansa Group postanowiła, że będzie używać neutralnych płciowo określeń. Nie usłyszymy już tradycyjnego powitania „panie i panowie”.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Sieć Lufthansa Group wdraża zmiany w sposobie komunikacji z pasażerami. Firma postanowiła pójść za przykładem wielu grup lotniczych, by w ten sposób stać się bardziej inkluzywną.
Jak potwierdził rzecznik grupy, zarówno Lufthansa, SWISS, Austrian, Bruksela i Eurowings zmienią sposób komunikacji z klientami, w celu wyeliminowania odniesienia do płci. Będzie to miało różne formy.
„Panie i panowie” odchodzą do lamusa
Od teraz ogłoszenia dotyczące lotu nie będą zawierać tradycyjnej formuły „Meine Damen und Herren” („panie i panowie” w języku niemieckim – red.). Pasażerowie będą mogli w zamian usłyszeć powitanie zaczynające się od „drodzy goście” lub „dzień dobry/dobry wieczór”.
Szczególne kontrowersje budzi proces rezerwacji. W polu wyboru płci poza mężczyzną i kobietą pojawi dodatkowa opcja.
Lufthansa zaprzestanie również używania terminów związanych z płcią w komunikacji z klientem online. Ta kwestia będzie podobnie wyglądać w przypadku bezpośredniej interakcji. Firma wprowadzi te rozwiązania stopniowo. Niemiecki narodowy przewoźnik lotniczy tłumaczy, że zmiany mają być odpowiedzią na „dyskusję, która toczy się w społeczeństwie” oraz w celu „docenienia wszystkich gości na pokładzie”.
Nie tylko Niemcy w służbie ideologii gender
Niemiecka firma nie jest pionierem w swojej branży, jeśli chodzi o wprowadzanie założeń ideologii gender w życie. Air Canada była pierwszą dużą linią lotniczą, która zaczęła używać neutralnych płciowo określeń. Zwrot „panie i panowie” zastąpiła terminem „wszyscy”. Kanadyjska firma wprowadziła te zmiany w październiku 2019 r.
Rok później na ideologiczne zmiany zdecydowały się Japan Airlines. Japońskie linie lotnicze zaczęły witać pasażerów zwrotem zależnym od pory dnia, np. „dzień dobry”.
mm/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/558911-lufthansa-w-sluzbie-ideologii-koniec-z-panie-i-panowie