Jeden z największych międzynarodowych koncernów usunie z opakowań swoich produktów słowo „normalny”. Miało ono razić klientów.
Chodzi o produkty firm należących do koncernu Unilever – właściciela kilkudziesięciu międzynarodowych marek.
Okazało się, że według badań, aż siedmiu na dziesięciu badanych uznało, że słowo „normalny” ma negatywne skojarzenia. Wśród badanych w grupie 18-35 lat taki pogląd wyraziło osiem na dziesięć osób.
Ponad połowa biorących udział w badaniu uznała, że słowo „normalny” może sprawić, że ktoś poczuje się „wykluczony”.
To kolejne tego typu działanie marki Unilever. W czerwcu 2020 roku firma zdecydowała o usunięciu określeń… „jasny” i „biel”.
Dążymy do walki ze szkodliwymi normami i stereotypami, oraz do kształtowania szerszej, znacznie wszechstronnej definicji piękna
– mówi w rozmowie z „Fox Business” Sunny Jain, prezes Unilever Beauty&Personal Care.
Promocja „równości płci”
Będziemy promować równość płci, obalając stereotypy w naszych reklamach
– czytamy w komunikacie firmy.
mly/polsatnews.pl/Twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/542696-kolejny-absurd-unilever-usunie-slowo-normalny