Terror politycznej poprawności dosięga nawet… czekoladek. Symbolem firmy produkującej słodycze jest bowiem murzynek, a konkretnie - Maur. Mimo, że postać reklamowa ma już 100 lat, to obecnie padają oskarżenia o rasizm.
Znaczek czekolady Sarotti z symbolem Maura w Centrum Kultury w Mannheim jest oskarżany o rasim. Symbol firmy pochodzi z początku XX wieku i miał podkreślać egzotyczny charakter produktu
– podaje na Twitterze publicysta Piotr Semka.
Dla niektórych mały czarny mężczyzna z haremowymi spodniami, butami z dziobami i tacą jest słodkim wspomnieniem z dzieciństwa czekoladowej przyjemności - dla innych „Sarotti-Mohr” jest kolonialnym symbolem rasistowskim i oznaką braku wrażliwości wobec czarnoskórych - opisuje sprawę niemieckie pismo „Die Welt”.
Debata na temat „rasizmu” rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku, odkąd na wystawie sklepowej w Centrum Kultury w Mannheim pojawił się wspomniany szyld reklamowy z „Maurem”.
Z naszego punktu widzenia nie ma powodu, aby wciągać markę Sarotti w tę wątpliwą interpretację
– brzmi oświadczenie producenta czekoladek
Lecz temat rzekomego rasizmu i tak dosięgnął tę firmę. Przed kilkunastoma latami musiała ona zmienić swój znak towarowy. Murzynek został zastąpiony „magiem” balansującym na półksiężycu.
Tak właśnie wygląda szaleństwo politycznej poprawności.
kpc/Twitter/welt.de
-
Kup tygodnik „Sieci” z fascynującą książką!
Już od poniedziałku, 8 kwietnia, dostępne jest nowe wydanie tygodnika „Sieci”, a w nim wyjątkowy dodatek – książka „Całun. Historia, nauka, kult”. Nie przegap!
E - wydanie naszego pisma dostępne na: http://www.wsieci.pl/prenumerata.html.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/441820-firma-oskarzana-o-rasizm-bo-czekoladki-reklamuje-murzynek