Para gejów i lesbijek z dziećmi obrazem zmieniającego się oblicza współczesnej rodziny? Z takiego założenia wyszła marka odzieżowa River Island, która nową kampanię „This Is Family” promuje m.in. parą mężczyzn tulących niemowlę lub parą kobiet z kilkuletnim dzieckiem.
Jak twierdzi firma, pomysł na kampanię podsunęły statystyki. Obecnie w Wielkiej Brytanii tradycyjne rodziny - czyli kobieta, mężczyzna i dziecko/dzieci - stanowią mniej niż jedną trzecią. Większością są tzw. rodziny mieszane, niebiologiczne, rodziny wieloetniczne, rodziny osób tej samej płci itp. Jak stwierdzono, pomimo tych danych, „wielopłaszczyznowe rodziny” są często pomijane w reklamie.
Firma sugeruje, że swoją kampanią chce „na nowo zdefiniować stereotyp rodziny i pokazać ją we wszystkich swoich formach”.
Kampania River Island wywołała zdumienie wśród internautów, którzy nie kryją swojego oburzenia.
wkt/TT/wirtualnemedia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/433301-szokujaca-kampania-river-island-internauci-oburzeni