Hiszpania ściągnęła na siebie krytykę po tym, jak wyszło na jaw, że w Ceucie, hiszpańskiej enklawie w Afryce Północnej, tankowana jest flotylla rosyjskich okrętów wojennych. To właśnie z nich startują samoloty bombardujące stolicę Syrii. W wyniku nalotów giną niewinni cywile.
Na problem tankowania i zaopatrywania rosyjskiej flotylli zwraca również uwagę sekretarz generalny NATO Jens Stoltenberg, że okręty wypływające z Cieśniny Gibraltarskiej, a następnie pokonujące drogę morską przez kanał La Manche, mogą zostać wykorzystane przy bombardowaniu Aleppo.
Stoltenberg podkreślił, że każde państwo członkowskie suwerennie podejmuje decyzję, czy określone okręty mogą otrzymywać dostawy i paliwo na trasie w kierunku wschodniej części Morza Śródziemnego. Zastrzegł jednak, że istnieje możliwość zasilenia w ten sposób zdolności bojowej Rosji w Syrii. Okręty mogą bowiem być stosowane jako platforma stosowana do nalotów na Syrię.
Wyraziłem to bardzo wyraźnie wcześniej, a dziś powtarzam. Wierzę, że wszyscy członkowie NATO są świadomi możliwości wykorzystania tej grupy bojowej do ataków lotniczych wymierzonych w Aleppo i Syrię
– powiedział sekretarz generalny NATO.
Sytuacja bulwersuje nie tylko przedstawicieli Sojuszu Północnoatlantyckiego. Były minister obrony Wielkiej Brytanii sir Gerald Howarth zwraca uwagę, że tankowanie rosyjskich samolotów w hiszpańskim porcie jest „całkowicie nieodpowiednie”.
Hiszpania jest członkiem NATO, a NATO jest w obliczu wyzwań ze strony Rosji, nie tylko w w krajach bałtyckich
– powiedział Howarth.
Rosjanie są oskarżani o masowe bombardowania Aleppo i całej Syrii, więc czymś niewłaściwym byłoby udzielanie im pomocy wojskowej
– dodał.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Hiszpania ściągnęła na siebie krytykę po tym, jak wyszło na jaw, że w Ceucie, hiszpańskiej enklawie w Afryce Północnej, tankowana jest flotylla rosyjskich okrętów wojennych. To właśnie z nich startują samoloty bombardujące stolicę Syrii. W wyniku nalotów giną niewinni cywile.
Na problem tankowania i zaopatrywania rosyjskiej flotylli zwraca również uwagę sekretarz generalny NATO Jens Stoltenberg, że okręty wypływające z Cieśniny Gibraltarskiej, a następnie pokonujące drogę morską przez kanał La Manche, mogą zostać wykorzystane przy bombardowaniu Aleppo.
Stoltenberg podkreślił, że każde państwo członkowskie suwerennie podejmuje decyzję, czy określone okręty mogą otrzymywać dostawy i paliwo na trasie w kierunku wschodniej części Morza Śródziemnego. Zastrzegł jednak, że istnieje możliwość zasilenia w ten sposób zdolności bojowej Rosji w Syrii. Okręty mogą bowiem być stosowane jako platforma stosowana do nalotów na Syrię.
Wyraziłem to bardzo wyraźnie wcześniej, a dziś powtarzam. Wierzę, że wszyscy członkowie NATO są świadomi możliwości wykorzystania tej grupy bojowej do ataków lotniczych wymierzonych w Aleppo i Syrię
– powiedział sekretarz generalny NATO.
Sytuacja bulwersuje nie tylko przedstawicieli Sojuszu Północnoatlantyckiego. Były minister obrony Wielkiej Brytanii sir Gerald Howarth zwraca uwagę, że tankowanie rosyjskich samolotów w hiszpańskim porcie jest „całkowicie nieodpowiednie”.
Hiszpania jest członkiem NATO, a NATO jest w obliczu wyzwań ze strony Rosji, nie tylko w w krajach bałtyckich
– powiedział Howarth.
Rosjanie są oskarżani o masowe bombardowania Aleppo i całej Syrii, więc czymś niewłaściwym byłoby udzielanie im pomocy wojskowej
– dodał.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/313231-skandal-w-nato-rosyjskie-okrety-sa-tankowane-w-hiszpanskim-porcie-madryt-przyczynia-sie-do-bombardowania-aleppo