Według urzędników rozwiązaniem mogłyby być np. ograniczenia czasowe dotyczące emitowania reklam określonego typu, wprowadzenie takich narzędzi, jak weryfikacja wieku czy wpisywanie kodów pin, co chroniłoby nieletnich przez dostępem do nieodpowiednich przekazów. Natomiast samym reklamom alkoholu powinien towarzyszyć komunikat, przypominający o odpowiedzialnym spożywaniu alkoholu.
Dyskusja nad rozwiązaniem tego problemu wciąż trwa. Komisja zbiera opinie w tej sprawie z różnych stron
— dodał ekspert.
Prawo UE umożliwia także państwom członkowskim wprowadzenie surowszych przepisów, a nawet całkowitego zakazu reklamy alkoholu w mediach.
gah/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Według urzędników rozwiązaniem mogłyby być np. ograniczenia czasowe dotyczące emitowania reklam określonego typu, wprowadzenie takich narzędzi, jak weryfikacja wieku czy wpisywanie kodów pin, co chroniłoby nieletnich przez dostępem do nieodpowiednich przekazów. Natomiast samym reklamom alkoholu powinien towarzyszyć komunikat, przypominający o odpowiedzialnym spożywaniu alkoholu.
Dyskusja nad rozwiązaniem tego problemu wciąż trwa. Komisja zbiera opinie w tej sprawie z różnych stron
— dodał ekspert.
Prawo UE umożliwia także państwom członkowskim wprowadzenie surowszych przepisów, a nawet całkowitego zakazu reklamy alkoholu w mediach.
gah/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/303422-naukowcy-apeluja-do-ke-o-surowsze-przepisy-ws-reklam-alkoholu-restrykcje-mialyby-objac-telewizje-i-serwisy-internetowe?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.