Według Kacperczyk premier Szydło podczas wystąpień na sesji plenarnej podkreślała, że Polska z uwagi na położenie geograficzne jest naturalnym łącznikiem pomiędzy Europą a Azją. Zwróciła uwagę, że oba kontynenty łączy najkrótsze połączenie kolejowe z Chengdu do Łodzi.
Mamy też głęboko morski terminal w Gdańsku. Chcieliśmy to pokazać naszym partnerom
— zaznaczyła.
W sobotę, drugiego i ostatniego dnia szczytu, szefowie państw i rządów z około 50 krajów europejskich i azjatyckich podsumowali swoją dwudniową dyskusję na temat możliwych kierunków zacieśniania współpracy pomiędzy oboma kontynentami. Jak czytamy w dokumencie, liderzy zgodzili się m.in. współpracować na rzecz wdrożenia globalnych porozumień dotyczących zrównoważonego rozwoju i zapobiegania zmianom klimatu. Zadeklarowali również chęć współpracy w zakresie przeciwdziałania terroryzmowi i potępili „ostatnie akty terroru”.
Jak relacjonowała Kacperczyk, w trakcie uzgadniania ostatecznej wersji konkluzji „wybrzmiała kwestia” sporu o Morze Południwochińskie.
Były dość duże kontrowersje pomiędzy głównie partnerami z Azji, ale ostatecznie udało się wynegocjować dokument, który odzwierciedla dążenia wszystkich państw do zachowania pokoju i stabilizacji na Morzu Południowochińskim oraz przywiązanie i respekt do prawa międzynarodowego
— podkreśliła.
Spór o akwen trwa od wielu lat. Ostatnio Stały Trybunał Arbitrażowy w Hadze w ramach rozpatrywania pozwu złożonego przez Filipiny uznał za bezzasadne roszczenia Chin do traktowania znacznej części Morza Południowochińskiego jako ich własnej strefy ekonomicznej.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Według Kacperczyk premier Szydło podczas wystąpień na sesji plenarnej podkreślała, że Polska z uwagi na położenie geograficzne jest naturalnym łącznikiem pomiędzy Europą a Azją. Zwróciła uwagę, że oba kontynenty łączy najkrótsze połączenie kolejowe z Chengdu do Łodzi.
Mamy też głęboko morski terminal w Gdańsku. Chcieliśmy to pokazać naszym partnerom
— zaznaczyła.
W sobotę, drugiego i ostatniego dnia szczytu, szefowie państw i rządów z około 50 krajów europejskich i azjatyckich podsumowali swoją dwudniową dyskusję na temat możliwych kierunków zacieśniania współpracy pomiędzy oboma kontynentami. Jak czytamy w dokumencie, liderzy zgodzili się m.in. współpracować na rzecz wdrożenia globalnych porozumień dotyczących zrównoważonego rozwoju i zapobiegania zmianom klimatu. Zadeklarowali również chęć współpracy w zakresie przeciwdziałania terroryzmowi i potępili „ostatnie akty terroru”.
Jak relacjonowała Kacperczyk, w trakcie uzgadniania ostatecznej wersji konkluzji „wybrzmiała kwestia” sporu o Morze Południwochińskie.
Były dość duże kontrowersje pomiędzy głównie partnerami z Azji, ale ostatecznie udało się wynegocjować dokument, który odzwierciedla dążenia wszystkich państw do zachowania pokoju i stabilizacji na Morzu Południowochińskim oraz przywiązanie i respekt do prawa międzynarodowego
— podkreśliła.
Spór o akwen trwa od wielu lat. Ostatnio Stały Trybunał Arbitrażowy w Hadze w ramach rozpatrywania pozwu złożonego przez Filipiny uznał za bezzasadne roszczenia Chin do traktowania znacznej części Morza Południowochińskiego jako ich własnej strefy ekonomicznej.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 2 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/300971-proba-zamachu-stanu-w-turcji-byla-glownym-tematem-rozmowy-premier-beaty-szydlo-z-kanclerz-niemiec-angela-merkel?strona=2