Volkswagen wypracował z władzami USA kompromis w sprawie rozwiązania problemu z manipulowaniem pomiarem emisji spalin. Na krótko przed upływem ultimatum w tej sprawie główne punkty proponowanego rozwiązania przedstawiono w czwartek sędziemu w San Francisco.
Sędzia Charles Breyer poinformował, że rozwiązanie wynegocjowane przez Volkswagena z władzami USA zakłada m.in. opcję odkupienia przez niemieckiego producenta większości objętych skandalem samochodów z silnikami Diesla bądź ich naprawienia, a także „znaczące odszkodowania” dla właścicieli tych pojazdów.
W czwartek upływało ultimatum postawione Volkswagenowi i amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) przez sędziego Breyera, w którego gestii leżą setki cywilnych pozwów w USA związanych z manipulowaniem pomiarami emisji spalin przez niemieckiego producenta.
Breyer zażądał szczegółowego planu naprawy ok. 580 tys. samochodów Volkswagena z silnikami Diesla, objętych w USA tym skandalem. Sędzia dał teraz stronom czas do 21 czerwca na wypracowanie szczegółów porozumienia.
Niemiecki dziennik „Die Welt” informował w środę, powołując się na koła zaangażowane w negocjacje, że Volkswagen wypłaci każdemu właścicielowi poddawanego manipulacjom samochodu 5 tys. dolarów tytułem odszkodowania i na własny koszt przystosuje układ wydechowy pojazdu do wymaganych norm. Te samochody, w których modyfikacje są ze względów technicznych lub finansowych niemożliwe, zostaną przez producenta odkupione. Według źródeł „Die Welt” ugoda przewiduje także zapłacenie przez Volkswagena wysokiej grzywny.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Volkswagen wypracował z władzami USA kompromis w sprawie rozwiązania problemu z manipulowaniem pomiarem emisji spalin. Na krótko przed upływem ultimatum w tej sprawie główne punkty proponowanego rozwiązania przedstawiono w czwartek sędziemu w San Francisco.
Sędzia Charles Breyer poinformował, że rozwiązanie wynegocjowane przez Volkswagena z władzami USA zakłada m.in. opcję odkupienia przez niemieckiego producenta większości objętych skandalem samochodów z silnikami Diesla bądź ich naprawienia, a także „znaczące odszkodowania” dla właścicieli tych pojazdów.
W czwartek upływało ultimatum postawione Volkswagenowi i amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) przez sędziego Breyera, w którego gestii leżą setki cywilnych pozwów w USA związanych z manipulowaniem pomiarami emisji spalin przez niemieckiego producenta.
Breyer zażądał szczegółowego planu naprawy ok. 580 tys. samochodów Volkswagena z silnikami Diesla, objętych w USA tym skandalem. Sędzia dał teraz stronom czas do 21 czerwca na wypracowanie szczegółów porozumienia.
Niemiecki dziennik „Die Welt” informował w środę, powołując się na koła zaangażowane w negocjacje, że Volkswagen wypłaci każdemu właścicielowi poddawanego manipulacjom samochodu 5 tys. dolarów tytułem odszkodowania i na własny koszt przystosuje układ wydechowy pojazdu do wymaganych norm. Te samochody, w których modyfikacje są ze względów technicznych lub finansowych niemożliwe, zostaną przez producenta odkupione. Według źródeł „Die Welt” ugoda przewiduje także zapłacenie przez Volkswagena wysokiej grzywny.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/289719-volkswagen-dogadal-sie-z-amerykanami-koncern-odkupi-lub-naprawi-wadliwe-samochody