Kolejne kłamstwo na temat naszego kraju. Izraelska gazeta pisze o "nazistowskiej Polsce"

fot. freeimages.com
fot. freeimages.com

Internetowy serwis izraelskiego dziennika „Times of Israel” nazwał Polskę czasów II Wojny Światowej „nazistowską”. Na kłamstwo zareagowało Muzeum Auschwitz.

Wpis na stronie gazety pojawił się przy okazji relacji z pogrzebu byłego szefa Mosadu, Meira Dagana.

Netanjahu mówił też o wpływie Holocaustu na życie Dagana, który urodził się gdy jego rodzice uciekli z „nazistowskiego Polski”

— czytamy na stronie gazety.

Dagan był synem polskich Żydów, którzy chroniąc się z przed niemieckimi prześladowaniami uciekli do Palestyny.

W uroczystościach pogrzebowych, które odbyły się w niedzielę, uczestniczyli prezydent i premier Izraela Reuven Rivlin i Benjamin Netanjahu, minister obrony Mosze Ya’alon oraz dowódca izraelskiej armii (IDF) Gadi Eisenkot

— czytamy na stronie Telewizji Republika.

Na kłamliwy wpis izraelskich dziennikarzy zareagowali przedstawiciele Muzeum Auschwitz, którzy napisali na Twitterze:

Wydaje się, że brakuje tu słowa „okupowana”. Nie było „nazistowskiego Polski”.

Redakcja ‘The Times of Israel’ poprawiła błędne sformułowanie „nazistowska Polska” na „okupowana przez nazistów Polska”. Dziękujemy

— informuje polska ambasada w Tel Awiwie.

mly/telewizjarepublika.pl

Studio TV

W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...