Przyczyną katastrofy superszybkiego pociągu TGV niedaleko Strasburga na wschodzie Francji, w której życie straciło 11 osób, doszło na skutek rozwinięcia przez skład zbyt dużej prędkości i późnego hamowania - poinformowały w czwartek francuskie koleje SNCF.
Jak podaje AFP, pociąg podczas jazd testowych rozwinął prędkość 243 km/h. Na pokładzie były 53 osoby, wśród nich obsługa techniczna wraz z rodzinami i innymi gośćmi - pisze agencja Reutera.
Do katastrofy, w której rany odniosły 42 osoby, w tym czworo dzieci, doszło podczas jazd testowych wykonywanych na nowej trasie Paryż-Strasburg, przeznaczonej do oddania do użytku wiosną 2016 roku.
Obecność dzieci na pokładzie była zaskoczeniem dla szefa SNCF. „SNCF nie uznaje takich praktyk” - skomentował Guillaume Pepy w wywiadzie dla radia France Info.
Trwa śledztwo, które ma wyjaśnić szczegóły dotyczące obecności dzieci na pokładzie, siedmiu osób w kabinie maszynisty oraz naruszeń podczas sporządzania listy pasażerów.
Z pewnością ludzie także popełnili błędy podczas testów
— dodał Pepy.
To najpoważniejsza katastrofa TGV od czasu oddania do użytku w 1981 roku francuskich superszybkich pociągów.
lap/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/272377-katastrofa-tgv-pod-strasburgiem-przyczyna-wykolejenia-pociagu-byla-zbyt-duza-predkosc