Zagadka zaginięcia malezyjskiego boeinga wciąż nierozwikłana. To już pół roku

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. PAP/EPA/STR
Fot. PAP/EPA/STR

Ponad 30 krewnych pasażerów zaginionego samolotu linii Malaysia Airlines zebrało się w poniedziałek przed jedną ze świątyń w Pekinie. Dokładnie sześć miesięcy mija tego dnia od niewyjaśnionego zaginięcia boeinga. Poszukiwania trwają i mogą potrwać nawet rok.

Ponad 30 krewnych pasażerów lotu MH370 zgromadziło się przed buddyjską świątynią, gdzie ojciec jednej z zaginionych wyrecytował wiersz i podzielił się z pozostałymi wspomnieniami o swej córce. Niektórzy mieli na sobie koszulki z napisem „Módlmy się za bezpieczny powrót pasażerów lotu MH370”. Wszystko odbywało się w obecności dziennikarzy prasy krajowej i zagranicznej.

Następnie na miejscu pojawili się ubrani po cywilnemu policjanci, którzy usiłowali rozproszyć tłum i oddzielić go od mediów. Doszło do przepychanek i krzyków. Krewni zaginionych w niewielkich grupach weszli do świątyni, gdzie pomodlili się w intencji odnalezienia pasażerów.

Rodziny zaginionych są sfrustrowane ciągnącymi się poszukiwaniami i brakiem rezultatów, zgłaszają też pretensje do uczestniczącego w akcji poszukiwawczej rządu Chin - pisze agencja Reutera. Krewni twierdzą, że są obserwowani przez policję, a media mają zazwyczaj zakaz relacjonowania ich spotkań, np. pod siedzibą malezyjskiego przewoźnika czy ambasadą Malezji w Pekinie lub na wspólnych modlitwach.

W poniedziałek mija dokładnie pół roku od zaginięcia w niewyjaśnionych okolicznościach Boeinga 777 należącego do linii lotniczych Malaysia Airlines. 8 marca maszyna lecąca z Kuala Lumpur do Pekinu z nieustalonych przyczyn zboczyła z wyznaczonej trasy i zaginęła. Na pokładzie było 239 osób, w tym 153 obywateli Chin.

Poszukiwania samolotu prowadzone są w południowej części Oceanu Indyjskiego. Obecnie śledczy przygotowują się do kolejnego etapu poszukiwań na obszarze o powierzchni 60 tys. km kwadratowych. Oczekuje się, że zajmie to około roku.

bzm/PAP

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych