Jakie nowe sukcesy przyniesie ta współpraca? Czy dzięki strategicznemu sponsorskiemu wsparciu ORLEN-u poziom polskiej piłki ręcznej ma szansę dorównać naszej siatkówce? Rozpoczął się właśnie sezon klubowych rozgrywek krajowych w szczypiorniaku męskim i żeńskim. Sezon, który dla naszych zespołów jest pod wieloma względami wyjątkowy.
Przede wszystkim po raz pierwszy mamy tak silną reprezentację polskich drużyn klubowych w rozgrywkach europejskich. W Lidze Mistrzów zagrają aż dwa polskie kluby, czyli aktualni mistrzowie i wicemistrzowie Polski - KS Kielce oraz ORLEN Wisła Płock, w Lidze Mistrzyń zobaczymy po raz pierwszy najlepszy żeński zespół w kraju – KGHM Zagłębie Lubin. Dodatkowo dwa polskie kluby męskie: Górnik Zabrze i KGHM Chrobry Głogów zagrają w fazie grupowej Ligi Europejskiej, a w 3. rundzie kwalifikacji do Ligi Europejskiej Kobiet wystąpi MKS FunFloor Lublin. Europejska Federacja Piłki Ręcznej (EHF) doceniła poziom polskich zespołów i zaprosiła ORLEN Wisłę Płock i KGHM Zagłębie Lubin do rywalizacji w Lidze Mistrzów i Lidze Mistrzyń przyznając naszym zespołom tzw. „dzikie karty”.
Po raz pierwszy wśród najlepszych
Dzięki temu szczypiornistki z Lubina zyskały teraz okazję, by sprawdzić swoje sportowe umiejętności w starciach z najlepszymi drużynami w Europie. Mistrzynie Polski zostały przydzielone do grupy B, gdzie zagra również obecnie najlepszy żeński zespół na naszym kontynencie, czyli norweski Vipers Kristiansand. Oprócz Norweżek, w grupie B znalazły się również następujące drużyny: duńskie Team Esbjerg i Ikast Handbold, węgierski FTC-Rail Cargo Hungaria, słoweński Krim Mercator Ljubljana, francuski Metz Handball oraz rumuński CS Rapid Bucaresti. W chwili, gdy ten numer tygodnika Sieci trafi do rąk Czytelników szczypiornistki Zagłębia Lubin mają już za sobą „chrzest bojowy” w Lidze Mistrzyń, a mianowicie mecz z mocnym przeciwnikiem ze Słowenii, zespołem Mercator Lublana. Jest to aktualny mistrz i zdobywca pucharu tego kraju. Drużyna ta regularnie uczestniczy w fazie grupowej Ligi Mistrzyń i ma ambicje osiągnięcia czołowej szóstki w Europie. Nic dziwnego, że w meczu w Lubinie uchodziła za faworyta.
Tymczasem mistrzynie Polski także planują na stałe zagościć w europejskiej czołówce, a plany te mają bardzo solidne podstawy. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu do grona sponsorów drużyny dołączył bowiem ORLEN. Współpraca jaką klub zawiązał z największym w Europie Środkowej koncernem multienergetycznym daje drużynie nieosiągalne wcześniej perspektywy rozwoju, zarówno na polu sportowym, jak i organizacyjnym. Dla klubu jest to szansa na dalsze wzmocnienie swojej pozycji. Z kolei dla ORLEN-u to kolejny ważny krok w budowaniu swojej strategicznej roli jako sponsora polskiej piłki ręcznej.
Kibicom nie trzeba także wyjaśniać, że im mocniejsze zespoły klubowe, im wyższy poziom całych rozgrywek krajowych, tym większe szanse na znaczące podniesie poziomu reprezentacji narodowej, a przecież tak tęsknimy do sukcesów porównywalnych z tymi odnoszonymi przez kadrę prowadzoną przez Bogdana Wentę. Taki właśnie cel – podniesienie poziomu piłki ręcznej klubowej i reprezentacyjnej przyświeca ORLEN-owi, który swój sponsoring szczypiorniaka traktuje jako misję strategiczną.
Sponsor tytularny Superligi
W jej ramach przed obecnym sezonem ORLEN został sponsorem tytularnym najwyższego szczebla rozgrywek piłki ręcznej w Polsce – ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet. Nowa umowa dotyczy trzech najbliższych sezonów i obejmuje szereg świadczeń marketingowych. Na mocy nowej umowy, marka ORLEN, oprócz obecności w nazwie rozgrywek będzie eksponowana na strojach meczowych wszystkich klubów, parkietach, bandach LED i statycznych podczas 349 meczów najwyższego szczebla rozgrywek męskiej i kobiecej piłki ręcznej w Polsce. Ekspozycja marki koncernu pojawi się również w transmisjach telewizyjnych i internetowych oraz w mediach digitalowych ORLEN Superligi i klubów, takich jak strony www, aplikacja mobilna oraz media społecznościowe.
Podpisanie umowy pomiędzy ORLEN i Superligą to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej w Grupie ORLEN po zrealizowanych akwizycjach w ramach multienergetycznego koncernu. Już od 2010 roku polską piłkę ręczną na wielu płaszczyznach wspierało PGNiG z Grupy ORLEN, poprzez sponsoring juniorskich i seniorskiej kadry narodowej kobiet i mężczyzn. Sponsor był zaangażowany również w powstanie i rozwój Superligi (2016 r.) oraz Superligi Kobiet (2019 r.). Droga obrana wiele lat temu zaowocowała sukcesami klubów grających na najwyższym szczeblu rozgrywek. Teraz wsparcie to będzie kontynuowane przez ORLEN.
Jesteśmy dumni, że tak silny i stabilny partner nadal będzie wspierać rozwój ligowych rozgrywek piłki ręcznej i dostrzega przy nich potencjał promocyjny dla marki ORLEN. To dla nas dowód zaufania i potwierdzenie dobrze wykonywanej pracy. To strategiczne partnerstwo umożliwi dalsze podnoszenie wartości rozgrywek, zarówno w wymiarze sportowym jak i organizacyjno-marketingowym. Jestem przekonany, że czeka nas mnóstwo niesamowitych sportowych emocji w trakcie meczów szczypiornistek i szczypiornistów
— powiedział Piotr Należyty, Prezes Zarządu Superligi sp. z o.o.
Zmianie sponsora tytularnego towarzyszy kompleksowa zmiana identyfikacji wizualnej rozgrywek, na czele z nowym logotypami dla obu lig i z wpisaną w nie marką ORLEN. Superliga zyskała nowe logo oparte na monogramie S, zamkniętym w „poruszonym” sześciokącie, całkowicie nowe kolory, bazujące na intensywnym pomarańczowym i chłodnej mięcie oraz dedykowaną typografię. Celem nowej identyfikacji jest unowocześnienie marki rozgrywek Superligi oraz stworzenie atrakcyjnego konceptu, który pozwoli zwrócić na siebie uwagę wśród nowych grup odbiorców zarówno w przestrzeni digitalowej, telewizyjnej jak i w halach. Integralnym elementem nowego znaku jest nazwa sponsora tytularnego. W przeciwieństwie do często stosowanych rozwiązań ORLEN nie został oddzielony od znaku ligi, a stał się jego integralną częścią, tak jak ma szansę stać się integralną częścią sukcesów wszystkich wspieranych przez koncern polskich sportowców.
Daniel Obajtek
Prezes Zarządu ORLEN
ORLEN to największa firma multienergetyczna w tej części Europy. Budujemy silną, globalną markę nie tylko realizując duże programy inwestycyjne, ale także wspierając najbardziej popularne dyscypliny sportu w Polsce, jedną z nich jest bez wątpienia piłka ręczna. Dlatego po połączeniu z PGNiG podjęliśmy decyzję, że będziemy kontynuować sponsoring tytularny tych rozgrywek i w ramach Grupy ORLEN pozostaniemy partnerem Superligi. Polskie kluby to liczące się zespoły w europejskich rozgrywkach, a w zbliżającym się sezonie po raz pierwszy w historii aż pięć z nich zagra w fazach grupowych dwóch najważniejszych rozgrywek na kontynencie. Liczymy na to, że nowy sezon przyniesie jak najwięcej sukcesów.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/662053-orlen-stawia-na-pilke-reczna