Przez kolejne trzy lata ORLEN będzie pełnić rolę strategicznego partnera męskiej i żeńskiej reprezentacji Polski w koszykówce, w tym kadry 3x3. Dodatkowo, największy sponsor polskiego sportu pojawi się w nazwie najwyższych klas rozgrywkowych w kraju, czyli ORLEN Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn. Ważnym elementem nowej umowy pomiędzy ORLENEM a Polskim Związkiem Koszykówki będzie również wsparcie dla 16 reprezentacji juniorskich, programów szkoleniowych dla młodzieży oraz kadry koszykarzy na wózkach.
ORLEN i Polski Związek Koszykówki
Podpisanie umowy między ORLENEM a Polskim Związkiem Koszykówki jest rezultatem optymalizacji polityki sponsoringowej w ramach Grupy ORLEN po realizacji kolejnego etapu budowy multienergetycznego koncernu w ubiegłym roku. Wcześniej koszykówka była przez wiele lat wspierana przez Energę z Grupy ORLEN oraz LOTOS. Teraz marka ORLEN będzie towarzyszyć zarówno koszykarzom, jak i kibicom podczas najważniejszych wydarzeń związanych z tą dyscypliną sportową.
Koszykówka cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem, a jej atrakcyjność dodatkowo wzmocniły ubiegłoroczne sukcesy polskiej reprezentacji. Współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki to dla nas gwarancja dotarcia do milionów kibiców, których liczebność z pewnością wzrośnie, m.in. dzięki Mistrzostwom Europy w 2025 roku, których Polska jest współgospodarzem. Budujemy silną markę w oparciu o silne sojusze, dlatego Polski Związek Koszykówki jest dla nas naturalnym partnerem
— mówi Adam Burak, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu.
„Dołączamy do elitarnej rodziny sportowej”
Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN ORLEN. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki – mówi Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
W ramach przedłużonej umowy, ORLEN będzie posiadał prawo do wykorzystania wizerunku wszystkich kadr narodowych w swoich działaniach marketingowych. Logotyp ORLEN zostanie eksponowany na strojach meczowych i treningowych reprezentacji, strojach klubowych podczas meczów, parkietach koszykarskich, bandach, telebimach, banerach, materiałach promocyjnych oraz w kanałach komunikacji cyfrowej.
W ostatnich latach polska koszykówka przeżywa renesans. Jesienią 2022 roku reprezentacja, prowadzona przez Igora Miličića, po raz pierwszy od ponad 50 lat awansowała do strefy medalowej Eurobasketu. Zajęła czwarte miejsce, pokonując po drodze słoweńską drużynę, która broniła tytułu, i miała w składzie gwiazdę NBA, jaką niewątpliwie jest Luka Dončić. Również w popularnej odmianie koszykówki 3x3 polscy zawodnicy i zawodniczki osiągają doskonałe wyniki. Na poprzednich mistrzostwach świata drużyna U-23 zdobyła złoty medal, a obie seniorskie reprezentacje zdobyły brązowe medale na dwóch ostatnich mistrzostwach Starego Kontynentu. Na klubowych parkietach ANWIL Włocławek niedawno triumfował w FIBA Europe Cup, stając się pierwszym polskim zespołem, który zdobył to trofeum. Reprezentacja Polski ma również w swoim składzie wschodzącą gwiazdę NBA. Jeremy Sochan został wybrany z numerem 9. w drafcie w 2022 roku i zanotował świetny debiutancki sezon w barwach San Antonio Spurs.
wsparcie zaplecza dla przyszłej kadry koszykówki
Sukcesy reprezentacji Polski oraz polskich koszykarzy przyczyniają się do rosnącego zainteresowania tą dyscypliną sportu. Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia potwierdzają, że koszykówka od lat zajmuje czołowe miejsce w zestawieniach najbardziej popularnych sportów w kraju. Duży wpływ na marketingową wartość koszykówki mają długoterminowe kontrakty telewizyjne. Telewizja Polska będzie transmitować mecze reprezentacji Polski w koszykówce aż do 2025 roku, natomiast telewizja Polsat będzie pokazywać ponad 140 meczów ORLEN Basket Ligi rocznie aż do 2030 roku.
Ważnym elementem nowej umowy z PZKosz jest również wsparcie 16 reprezentacji młodzieżowych, które stanowią zaplecze dla przyszłej kadry koszykówki. W 2022 roku te reprezentacje brały udział w turniejach finałowych młodzieżowych mistrzostw Europy FIBA dywizji A. Ponadto ORLEN będzie sponsorem dwóch kluczowych programów szkoleniowych dla młodzieży - Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki, które obejmują 148 placówek z udziałem ponad 7,7 tys. dzieci i 320 trenerów, oraz Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży, zrzeszających ponad 800 uczestników szkolonych przez 143 trenerów w 48 ośrodkach na terenie całego kraju.
Warto zwrócić uwagę, że ORLEN decydując się na współpracę ze związkiem sportowym nie ogranicza swojego wsparcia jedynie do pierwszych reprezentacji, ale otacza swoją opieką całą dyscyplinę sportu, włączając w to wsparcie szkolenia wśród najmłodszych czy także sport osób niepełnosprawnych, jak ma to miejsce w przypadku polskiej reprezentacji koszykówki na wózkach.
„Polska koszykówka nigdy nie miała tak dobrych perspektyw”
Mogę z całą pewnością powiedzieć, że odkąd pamiętam polska koszykówka nigdy nie miała tak dobrych perspektyw rozwoju jak obecnie
— powiedział Łukasz Koszarek, były kapitan reprezentacji Polski, który przed kilkoma dniami zakończył swoją bogatą karierę zawodniczą i został dyrektorem kadry narodowej.
Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN
Korzyści dla obu stron
ORLEN jest największym sponsorem sportu w Polsce, dlatego wśród licznych dyscyplin, które wspieramy, nie mogło zabraknąć koszykówki. To obecnie trzecia najchętniej uprawiana gra zespołowa w naszym kraju. Współpraca ORLENU z Polskim Związkiem Koszykówki przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dla nas to przede wszystkim możliwość dalszego wzmacniania rozpoznawalności marki ORLEN, dla Związku – wsparcie ze strony wiarygodnego i rzetelnego partnera. Jestem przekonany, że naszą współpracę docenią również kibice. W ramach podpisanej umowy koncern będzie wspierał m.in. kształcenie nowych kadr koszykarzy, co zaowocuje wzmocnieniem potencjału polskich drużyn także w rozgrywkach międzynarodowych.
Radosław Piesiewicz, prezes PZKosz i PKOl.
To ważny dzień
Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN ORLEN. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki.
PARTNER
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/651250-orlen-mocno-wesprze-rozwoj-polskiego-basketu