PGE Polska Grupa Energetyczna została nagrodzona tytułem Sponsor Sportu 2022 roku podczas Gali Sport Biznes Polska. To efekt docenienia spółki za znaczącą rolę w rozwoju i popularyzacji sportu, w szczególny sposób na tle innych reprezentantów środowiska.
Efektywne i skuteczne działania
Sponsoring sportu stanowi ważny element strategii sponsoringu PGE. To kwestia działalności biznesowej, wizerunkowej oraz społecznej grupy.
Dziękuję kapitule za docenienie zaangażowania PGE we wspieranie polskiego sportu. Od lat jesteśmy jednym z największych partnerów polskich klubów i związków sportowych, animatorem rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży oraz mecenasem instytucji kultury. Nasze konsekwentne działania w tej dziedzinie są odzwierciedleniem naszej działalności biznesowej. Wzmacniają rozpoznawalność marki i wizerunek PGE, jako lidera transformacji energetycznej. Nasze działania z zakresu sponsoringu są efektywne i skuteczne, przynoszą nie tylko oczekiwany zwrot marketingowy, ale co bardzo ważne, realnie wspierają naszych sportowców. Dziękuję także naszym partnerom sponsoringowym za owocną współpracę. To nasza wspólna nagroda
— skomentował Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
PGE wyróżniono przede wszystkim za:
— spójność i dopasowanie portfela praw sponsoringowych do charakteru działalności Grupy PGE
— aktywację praw sponsoringowych w ramach zintegrowanej komunikacji marketingowej oraz wewnętrznej,
— strategiczne zarządzanie realizowanymi projektami sponsoringowymi w czasie,
— współpracę ze sponsorowanymi organizacjami sportowymi i sportowcami, mającą na celu dążenie do wywierania pozytywnego wpływu społecznego
— efektywność realizowanej strategii sponsoringu sportu.
Popularyzacja sportu
PGE od 2015 roku jest sponsorem największej areny sportowej w Polsce - PGE Narodowego. Ale również najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi oraz profesjonalnych klubów sportowych, takich jak PGE Skra Bełchatów, PGE FKS Stal Mielec, czy PGE Spójnia Stargard.
Ponadto grupa wspiera takie organizacje, jak Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Kajakowy oraz Polski Związek Pływacki. Angażuje się także w promocję łyżwiarstwa profesjonalnego i amatorskiego poprzez współpracę z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego, Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego oraz realizację projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie.
PGE działa też na rzecz rozwoju przyszłych pokoleń sportowców w całym kraju. W 2022 roku blisko 18 tysięcy dzieci zostało objętych szkoleniem, które prowadzi 591 trenerów. Ważnym elementem działań sponsoringowych są między innymi programy PGE Junior oraz współpraca w obszarze esportu z Polską Ligą Esportową.
Organizatorem gali jest Stowarzyszenie Sport Biznes Polska. Nagrody były przyznawane po raz drugi. W każdej z 15 kategorii otwartych wyłoniono trzech finalistów, spośród których tylko jeden mógł zostać zwycięzcą. Główny cel konkursu był jeden - wyróżnienie i uhonorowanie marek, organizacji i podmiotów, które w ubiegłym roku postawiły w swojej działalności przede wszystkim na rozwój, popularyzację, ale też wprowadzanie innowacji w świecie sportu i biznesu sportowego.
PGE opuszcza galę ze statuetką drugi rok z rzędu. W 2022 rok grupa razem z Polską Ligą Esportową otrzymała nagrodę w kategorii „Esport i biznes” za najlepszy i najbardziej efektywny projekt prowadzony na styku esportu i biznesu jakim jest sponsoring tytularny PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/640212-pge-doceniona-za-role-w-popularyzacji-sportu
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.