„1 października pełnomocnikiem zarządu Legii Warszawa ds. projektów infrastrukturalnych i szkoleniowych zostanie Mariusz Chłopik, który w latach 2018-2021 pracował jako dyrektor biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO Banku Polskim” - podaje portal sport.interia.pl.
PKO BP od 2019 roku jest sponsorem tytularnym Ekstraklasy. Chłopik był odpowiedzialny za „realizację kontraktu, aktywizując go pod względem marketingowym”. Jak podaje Interia Sport, „w pierwszym roku ekwiwalent reklamowy dla banku wyniósł 245 milionów złotych, a w kolejnym sięgnął aż 321 milionów złotych”.
Nie ukrywam, że za tym stała ciężka praca zespołu ludzi, którzy wymyślili i prowadzili z zaangażowaniem program partnerski. Było dużo własnego kontentu. I nowe pomysły, jak choćby karty kredytowe dla każdego klubu, rachunki bankowe, czy leasingi. Przydało się doświadczenie w kampaniach marketingowych i społecznych. Wielki nacisk położyliśmy na bezpośrednią współpracę, promowanie młodzieży i akademii. Symbolem tego był wybór młodzieżowca miesiąca
— mówił Chłopik.
Aktywny po wybuchu pandemii
Jak podaje sport.interia.pl, „Chłopik był bardzo aktywny również po wybuchu pandemii, starając się o jak najszybsze przywrócenie rozgrywek, aby ograniczyć straty finansowe polskiej piłki”.
Wcześniej - wspólnie z ówczesnym sekretarzem generalnym PZPN, Maciejem Sawickim - współdziałał przy programie certyfikacji. Program został sformatowany przez związek, a rząd Mateusza Morawieckiego podjął decyzję o zasileniu go finansowo przez trzy lata - na łączną sumę 130 milionów złotych. Właśnie zaczęła się trzecia edycja programu, w ramach której w 2022 roku do szkółek w całym kraju trafi rekordowa kwota 50 milionów złotych
— czytamy.
Chłopik nigdy nie ukrywał sympatii do klubu z Łazienkowskiej. W kilku wywiadach podkreślał: „Jako dziecko chodziłem na Legię i tak naprawdę marzyłem o tym, żeby zostać kapitanem klubu, który strzela decydującą bramkę w walce o awans do Ligi Mistrzów”.
Prezes mistrza Polski, Dariusz Mioduski - na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami - podkreślił:
W Polsce muszą być wdrażane właściwe modele funkcjonowania klubów. Legia budowana jest na odpowiednich fundamentach i - jestem przekonany - w dłuższej perspektywie czasowej przyniesie to efekty. Legia Training Center, to coś, co zmieniło klub. Rozwój akademii może przyczynić się do kompletnie innego myślenia w wielu aspektach i to będzie coś, co da duże korzyści dla klubu.
Właśnie dostarczeniem najlepszych narzędzi dostępnych na świecie zajmę się w kontekście akademii. To oczko w głowie właściciela, Dariusza Mioduskiego - rozwój szkolenia i promowanie piłkarzy, co wspomoże odpowiedni rozwój klubu
— cytuje Chłopika Roman Kołtoń z „Prawdy Futbolu”.
„Legia to są emocje”
Nowy pełnomocnik zarządu Legii chciałby także aktywizować całe środowisko klubu - również inne sekcje.
Legia to są emocje. Nie można się bać takich kampanii, jak ostatnio w Moskwie pod hasłem - We are back!
— zaznacza.
Z okazji powrotu do prestiżowego grona uczestników europejskich pucharów Legia zorganizowała akcję pod tym hasłem w Moskwie. Wielkoformatowe, elektroniczne billboardy z grafiką przedstawiającą kluczowych piłkarzy mistrza Polski i hasłem kampanii, umieszczono na elewacji centrum handlowego i centrum biznesowego znajdujących się przy centralnych arteriach komunikacyjnych stolicy Rosji.
Legia wygrała pierwszy mecz w grupie Ligi Europy ze Spartakiem Moskwa 1:0. Kolejny już w czwartek - z Leicester. Gorzej wygląda sytuacja klubu w tabeli PKO Bank Polski Ekstraklasy. Piłkarze prowadzeni przez Czesława Michniewicza przegrali czwarty mecz z siedmiu rozegranych.
mm/sport.interia.pl/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/567968-mariusz-chlopik-objal-nowa-funkcje-chodzi-o-legie-warszawa