Podsumowując działalność sponsoringową w 2020 roku nie sposób zapomnieć o sytuacji, w jakiej przyszło nam żyć od marca tego roku. Ogłoszenie pandemii zmieniło życie nas wszystkich bez wyjątku. Plany sponsoringowe PGE Polskiej Grupy Energetycznej również stanęły pod znakiem zapytania. Sponsor najlepszych drużyn polskiego sportu oraz mecenas kultury stanął przed trudną decyzją dostosowania działań do nowych realiów.
Podejmując się sponsoringu, czy też mecenatu, PGE bierze na siebie po części odpowiedzialność za sponsorowane drużyny, instytucje czy wydarzenia. Dlatego też, w momencie rozpoznania trudności z realizacją świadczeń sponsorskich ze względu na panującą pandemię, zostały podjęte rozmowy z klubami oraz instytucjami w celu jak najlepszego dopasowania wspólnych aktywności do zaistniałej sytuacji. W związku z odwołaniem zaplanowanych wydarzeń sportowych i kulturalnych, aktywność klubów i instytucji wspieranych przez PGE została ograniczona do działań w Internecie.
Nowe warunki współpracy ustalono m.in. z PGE Ekstraligą, czy Klubem Piłki Siatkowej PGE Skra Bełchatów, który w tym roku zdobył drugie miejsce w Superpucharze Mistrzów Polski 20-lecia Polsatu Sport oraz 3. miejsce na koniec sezonu 2019/2020. Niestety z powodu COVID-19 przerwano rozgrywki i nie rozdano medali. Mimo trwającej pandemii udało się rozegrać pełny sezon PGE Ekstraligi - najlepszej żużlowej ligi świata. Rozegrane w reżimie sanitarnym 64 mecze były transmitowane przez sportowe stacje telewizyjne.
PGE kontynuuje współpracę również z Zofią Klepacką - polską multimedalistką windsurfingu oraz reprezentantką Polski podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 r. W bieżącym sezonie zawodniczka zdobyła ósmy z rzędu tytuł Mistrza Polski w klasie RS:X. oraz wygrała pierwsze w historii mistrzostwa Polski w żeglarskiej klasie Open Foil. PGE jest także sponsorem tytularnym klubu piłki nożnej FKS Stal Mielec, który po dwudziestu czterech latach powrócił w tym sezonie do najwyższej klasy rozgrywkowej z logo PGE na koszulkach. Swoją markę sukcesywnie buduje również drużyna koszykówki mężczyzn – PGE Spójnia Stargard, której celem jest zakwalifikowanie się do turnieju finałowego Pucharu Polski oraz play off w lidze koszykarskiej.
PGE, stawiając na wsparcie rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży, przedłużyła współpracę i podpisała umowy sponsoringowe z Legionowskim Towarzystwem Siatkówki Legionovia oraz z Klubem Piłki Ręcznej Gwardia Opole. Pod patronatem PGE w tym roku odbyły się również Mistrzostwa Świata Juniorów w Łyżwiarstwie szybkim oraz Mistrzostwa Polski w Short Tracku, czyli łyżwiarstwie szybkim na torze krótkim.
Skutki pandemii dotknęły nie tylko sport ale i kulturę, w którą PGE jest mocno zaangażowana. Lockdown nadszedł niespodziewanie w samym środku sezonu artystycznego dlatego w wielu przypadkach organizatorzy zdecydowali się na przeniesienie wydarzeń do Internetu. Muzeum Powstania Warszawskiego z dużym zaangażowaniem realizowało codzienne wykłady oraz lekcje online. Filharmonie, które PGE objęło mecenatem, poprzez swoje kanały online realizowały akcję „Posłuchaj energii Miasta”. Święto muzyki dawnej, czyli Biecz Festiwal, również odbył się w formie online. Pomimo pandemii na PGE Narodowym zostały zorganizowane dwa duże wydarzenia - widowisko „1920 Wdzięczni Bohaterom”- będące hołdem złożonym bohaterom walczącym w Bitwie Warszawskiej w 1920 roku, oraz koncert „Solidarni z Białorusią”.
Prowadzenie działalności sponsoringowej w dobie pandemii jest niezwykle trudne. Jednak dzięki elastycznemu podejściu i otwarciu na nowe możliwości duże firmy jak PGE nadal mogą być wsparciem dla branż, które potrzebują go teraz jak nigdy, czyli dla sportu i kultury.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/529291-dzialalnosc-sponsoringowa-pge-w-2020-r