Władze Ekstraklasa S.A. wysłały do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie z Ekstraklasa S.A. przekazano do klubów za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze. 7 mln zł wpłynęło także do kasy 17. akcjonariusza spółki – Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Jeszcze przed startem nowego sezonu mamy dobrą wiadomość dla władz klubów. Oprócz zabudżetowanych na początku sezonu i wypłaconych w maju 155 mln zł, wygospodarowaliśmy jeszcze 5 mln zł, które właśnie przekazaliśmy przelaliśmy na klubowe konta. To efekt dodatkowych projektów sponsorskich z Lotto i PKO BP, w ramach których marki te były promowane w naszej oficjalnej aplikacji mobilnej. Przychody te pochodzą także z współpracy nawiązanej z KFC i Media Expert w zakresie rozgrywek e-sportowych Ekstraklasa Games. Na tę sumę złożyły się też oszczędności w kosztach operacyjnych i ogólnego zarządu oraz środki uwolnione dzięki skutecznemu i korzystnemu rozwiązaniu umowy z MP & Silva
— komentuje prezes zarządu Ekstraklasa S.A. Marcin Animucki.
W minionym sezonie władze Ekstraklasa S.A. zrealizowały także na rzecz klubów świadczenia barterowe o wartości 4,2 mln zł. Przekazane zostały m.in. maty ochronne na boiska, oficjalne piłki dostarczane przez partnera ligi – markę adidas, dane TRACAB i InStat.
Największy wpływ na wartość środków przekazywanych przez Ekstraklasa S.A. swoim akcjonariuszom mają wpływy osiągane z tytułu praw mediowych. W kolejnych dwóch sezonach mają one wzrosnąć o 60 proc. w stosunku do średniej rocznej wartości obowiązującego dotychczas kontraktu. W rezultacie, na klubowe konta ma trafić co najmniej 225 mln zł w każdym sezonie.
Rosnące przychody z tytułu scentralizowanych praw ligowych, mediowych i marketingowych, potwierdzają, że realizowane przez nas nowatorskie projekty, nie tylko przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku naszej ligi w Europie jako innowacyjnej, ale mają też realny wpływ na środki wypracowywane dla klubów. Bez transmisji 4K, aplikacji mobilnej czy rozgrywek e-sportowych nie bylibyśmy w stanie uzyskać tak wysokich wpływów
— zaznacza Animucki.
CZYTAJ TAKŻE: Hitowy transfer w ekstraklasie. Z Białegostoku do Warszawy. Litwin przejdzie za 300 tys. euro plus bonusy
Ekstraklasa S.A., MACRO
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/452276-5-milionow-zlotych-gorka-dla-szefow-klubow-ekstraklasy