Opłacało się zainwestować w piłkę nożną i ekstraklasę. Przedstawiciele PKO Bank Polski wygrali w prestiżowym konkursie Content Marketing w klasyfikacji sport. Zostali uhonorowani złotym medalem za kompleksowe podejście do akcji „Akademie i Młodzieżowcy – PKO Bank Polski Oficjalny Bank Ekstraklasy”. - Udało nam się zrobić coś z niczego. Jesteśmy mega zadowoleni zarówno z projektu jak i z nagrody. Będziemy rozwijać ten temat - mówi specjalnie dla portalu wPolityce.pl dyrektor ds. marketingu sportowego PKO BP Mariusz Chłopik.
Przedstawiciele PKO BP zainwestowali w ekstraklasę w ubiegłym roku stając się sponsorem rozgrywek. Ich oczkiem w głowie są młodzi piłkarze. Każdego miesiąca przyznawali nagrody dla najlepszych piłkarzy młodego pokolenia. Wśród celów projektu była przede wszystkim pomoc w rozwoju ligi i młodych piłkarskich talentów w Polsce.
Jednym z elementów naszej strategii było zajęcie się tematem młodzieżowców. Postanowiliśmy co 30 dni wybierać młodzieżowca miesiąca. Żaden ze sponsorów wcześniej się tym nie zajmował, bo przyznawano jedynie tytuł młodzieżowca sezonu. Do tego prezentowaliśmy publiczności na filmikach nie tylko wywiady z nimi, ale także ich trenerów, kluby czy miasta, w których się wychowywali, kulisy ich pracy i ciekawostki z życia
— opowiada Chłopik.
Dzięki przedstawicielom PKO BP, którzy we współpracy z dziennikarzami weszlo.com, można było również poznać życie młodych zawodników w akademiach piłkarskich, a także poznawać mniej znanych piłkarzy, którzy są w klubach ekstraklasy i pierwszej ligi.
Prezentowaliśmy też nieszablonowe wywiady z, jak ich nazwaliśmy, „Kandydatami na gwiazdę”, czyli młodymi, perspektywicznymi i wybijającymi się piłkarzami w akademiach, których pytaliśmy o to, jaka mają świadomość kariery. Cieszymy się, że na fali naszych dokonań władze PZPN wprowadzili od następnych rozgrywek zapis o obowiązku gry młodzieżowca w drużynie ekstraklasy. Mamy też liczne telefony od trenerów, którzy pytają dlaczego ten, a nie inny piłkarz jest nominowany do nagrody. To świadczy o sporym odzewie akcji
— przyznaje dyrektor ds. marketingu sportowego PKO BP.
W nowym sezonie PKO BP będzie sponsorem tytularnym ekstraklasy w miejsce Lotto. Bank z Totalizatorem Sportowym zamienią się rolami.
Nagroda, która została nam przyznana jest elementem prestiżu a nie gratyfikacji. Nie mamy zamiaru na niej poprzestać. Będziemy rozwijali temat młodzieżowców w kolejnym sezonie. Taką mamy misję w banku
— przyznaje dyrektor Chłopik.
W pierwszym sezonie sponsorowania ekstraklasy przedstawiciele PKO BP wykazali się wieloma nowatorskimi pomysłami, nie tylko tymi z młodzieżowcami. Wprowadzono oficjalną kartę ekstraklasy z herbem ulubionego klubu, którą może zamówić każdy klient banku i w placówkach. Projekt kanapy kibica był skierowany do wszystkich fanów piłki nożnej. Zwycięzcy konkursów mogli obserwować mecze swoich drużyn tuż obok bocznej linii boiska.
CZYTAJ TAKŻE: Magiera: „Cel zrealizowaliśmy. Wyszliśmy z grupy. Chcemy wrócić do Łodzi”
MACRO
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/448854-warto-inwestowac-w-ekstraklase-przekonali-sie-o-tym-w-pko