Organizacja charytatywna zaprzecza: Cristiano Ronaldo nie przekazał pieniędzy dla ofiar trzęsienia ziemi w Nepalu!

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. PAP/EPA/JuanJo Martin
fot. PAP/EPA/JuanJo Martin

Przed niespełna tygodniem, 9 maja, media ogłosiły, że portugalski piłkarz Cristiano Ronaldo przekazał 7 milionów euro organizacji Save the Children na pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Nepalu. Ponadto znakomity piłkarz zaapelował do 100 milionów osób śledzących jego profile na portalach społecznościowych o włączenie się do akcji finansowego i rzeczowego wsparcia poszkodowanych.

Piękny gest, na dodatek uwiarygodniony wcześniejszymi akcjami charytatywnymi – Ronaldo od lat hojnie wspiera osoby poszkodowane przez los, zwłaszcza dzieci. Jest zresztą ambasadorem Save the Children, co dla części kibiców, którzy widzą w nim wyłącznie rozkapryszonego gwiazdora może być sporym zaskoczeniem.

Niestety, w przypadku pomocy dla Nepalczyków doszło do dużego zgrzytu. Na stronie Save the Children pojawiło się bowiem oświadczenie, w którym można przeczytać:

Światowy ambasador Save the Children Cristiano Ronaldo używa swojego głosu i wizerunku by zwiększyć wiedzę ludzi na temat problemów dotykających najbardziej wrażliwych na krzywdę dzieci, w tych, które ucierpiały na skutek trzęsienia ziemi w Nepalu. Ostatnie doniesienia o darowiźnie Cristiano Ronaldo dla działań Save the Children w Nepalu są jednak fałszywe. Po drugim trzęsieniu ziemi, które przyniosło krajowi jeszcze większe zniszczenia, organizacja chce podziękować Cristiano Ronaldo i innym wpływowym osobom za wsparcie w informowaniu o sytuacji, która spotkała dzieci i rodziny w Nepalu.

Historia przykra, wypada mieć nadzieję, że pieniądze nie wpłynęły na konto organizacji przez pomyłkę lub zwykłe zaniedbanie…

mm

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych