Hiszpański klub piłkarski Barcelona planuje komercyjną ekspansję w Rosji. Główną postacią akcji marketingowej ma być Argentyńczyk Lionel Messi - taką koncepcję działania ogłosił wiceprezes „Dumy Katalonii” Javier Faus.
Rosja jest jednym z dwóch, obok Brazylii, krajów, w których szefowie Barcelony planują rozszerzenie wpływów. Ich zdaniem Messi najlepiej sprawdzi się tam w roli „ambasadora” klubu. Z kolei Neymar miałby pełnić tę samą funkcję w swojej ojczyźnie.
Zapowiedź wejścia na nowe rynki, zbiegła się z informacją, że przychód klubu w sezonie 2013/14 był rekordowo wysoki i wyniósł 530 mln euro. Zysk netto oszacowano na 41 mln euro.
Plany Barcelony stoją w sprzeczności ze stanowiskiem większości państw europejskich, które potępiają agresywną politykę rosyjską, m.in. wobec Ukrainy, o czym świadczą sankcje gospodarcze nakładane na ten kraj. Poza tym w ostatnich dniach brytyjski wicepremier Nick Clegg oraz kilku niemieckich polityków zaapelowało, aby Rosji odebrano prawo organizacji piłkarskich mistrzostw świata w 2018 roku.
W ostatnim czasie pogorszył się również wizerunek Barcelony, m.in. po tym, jak na jaw wyszły nieprawidłowości podatkowe, związane z zakupem Neymara. Skutkiem tej afery było odejście ówczesnego prezesa Sandro Rosella.
bzm/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/sport/207172-alez-sobie-wybrali-moment-pilkarze-barcelony-beda-sie-promowac-w-rosji-twarza-kampanii-ma-byc-messi
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.