„W sklepach Biedronka prowadzonych przez Jeronimo Martins S.A., wprowadzono promocję zachęcającą wprost do nadmiernego spożycia alkoholu. klienci sklepu otrzymywali vouchery gotówkowe do wykorzystania przy zakupie wyłącznie jednego produktu, jakim było piwo” - napisał Jan Śpiewak w zawiadomieniu do prokuratury ws. promocji alkoholu przez Jeronimo Martins.
Przewodniczący fundacji Bezpieczna Polska dla Wszystkich Jan Śpiewak, przekazał, że złożone zostało zawiadomienie do prokuratury na popularną sieć sklepów Biedronka.
W naszej ocenie stosuje ona nielegalne formy promocji alkoholu. Stop rozpijaniu Polaków przez kartele handlowe i alkoholowe
— napisał w mediach społecznościowych.
Do wpisu załączył on voucher rabatowy z Biedronki o wartości 20 złotych do wykorzystania przy jednorazowym zakupie piwa w puszkach.
Zawiadomienie
Poniżej publikujemy treść zawiadomienia złożonego do Prokuratury Rejonowej dla Warszawy Śródmieścia
Działając w imieniu Fundacji Bezpieczna Polska dla Wszystkich, mając za podstawę art. 304 § 1 k.p.k., zawiadamiam o podejrzeniu popełnienia przez osobę odpowiedzialną za zlecenie lub prowadzenie promocji w postaci wydawania voucherów rabatowych w określonych kwotach pieniężnych do wykorzystywania przy zakupie piwa w ramach przedsiębiorstwa Jeronimo Martins Polska S.A. (Siedziba: ul. Żniwna 5 62-025 Kostrzyn, Biuro Główne: ul. Dolna 3 00-773) przestępstwa z art. 452 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
W sklepach Biedronka prowadzonych przez Jeronimo Martins S.A., wprowadzono promocję zachęcającą wprost do nadmiernego spożycia alkoholu. klienci sklepu otrzymywali vouchery gotówkowe do wykorzystania przy zakupie wyłącznie jednego produktu, jakim było piwo. Zgodnie z promocją przy zakupie piwa w puszkach o pojemności 550 ml za mi. 60 zł klient otrzymywał do wykorzystania 20 zł.
Z treści 452 Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wynika, że przestępstwo, popełnia każdy prowadzący reklamę lub promocję napojów alkoholowych lub informujący o sponsorowaniu imprezy masowej wbrew postanowieniom zawartym w art. 131 z zastrzeżeniem art. 131 ust. 5 i 6 Ustawy. Zgodnie z art. 131 ust. 5 Ustawy polegają na tym, że zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem, że promocja nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu.
Walka trwa od dawna
To nie pierwszy razy, kiedy Jan Śpiewak wypowiada wojnę Biedroncę. W przeszłości składał zawiadomienie do prokuratury wz. z promocją na piwa w Biedronce.
Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa
—- tłumaczył wówczas.
CZYTAJ TAKŻE:
as/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/714754-spiewak-sklada-zawiadomienie-do-prokuratury-ws-biedronki