Krótkie nagranie Dominika Andrzejczuka dotyczące Polski to prawdopodobnie najlepsza reklama Polski, jaka zamieszczona została w mediach społecznościowych. Mężczyzna, który zamienił słoneczną Kalifornię, będącą marzeniem wielu osób, na Warszawę opowiedział o tym, dlaczego zdecydował się wrócić do Polski.
Powrót z USA do Polski
Dominik Andrzejczuk, chociaż urodził się w niewielkiej wsi na Podlasiu, wychował się i kształcił w Stanach Zjednoczonych. Kiedy pracował w Dolinie Krzemowej zwrócił uwagę, że wielu programistów pochodzi z Polski. Dlatego zainteresował się krajem, z którego pochodzi i zaczął regularnie przyjeżdżać do Polski, by poszukiwać inżynierów i informatyków do swoich projektów.
Andrzejczuk w 2017 roku podjął decyzję o przeprowadzce do Warszawy, gdzie założył fundusz inwestujący w nowoczesne technologie, a później spółkę produkującą komponenty do komputerów kwantowych.
Teraz zamieścił w sieci nagranie, w którym opowiedział, dlaczego zamienił Kalifornię na Warszawę.
Dlaczego Warszawa jest lepsza od Kalifornii?
Polska to kopalnia talentów technologicznych. (…) To właśnie wysoka koncentracja talentów technologicznych sprawi, że Polska będzie prawdziwym pretendentem w ciągu najbliższych 5–10 lat
– podkreślił Andrzejczuk. Wskazał, że Polska łamie stereotyp dotyczący zdominowania branży technologicznej przez mężczyzn „geeków”, ponieważ w polskich firmach jest tyle samo kobiet inżynierów, co mężczyzn.
Dodał, że było to odświeżające, po zdominowanej przez mężczyzn branży technologicznej w USA oraz pozwoliło mu odnaleźć się w polskiej rzeczywistości. Zwrócił też uwagę na to, jak ekscytująca jest jakość wykształcenia polskich inżynierów.
Mężczyzna zwrócił też uwagę na to, że Polska jest liderem europejskiego rozwoju i wzrostu poziomu PKB, ma najniższy poziom bezrobocia w UE. Do tego Polacy od szkoły podstawowej uczą się angielskiego, więc nie ma barier komunikacyjnych.
Podróżowałem po regionach Europy Wschodniej i ze wszystkich państw tego bloku, Polska czuje się najbardziej „zachodnio”. To ważne, by wiedzieć, że Polska nie jest wschodem ani zachodem Europy. Polska jest europejskim sercem. (…) Polska jest też jednym z najbezpieczniejszych państw UE
– podkreślił.
Andrzejczuk zwrócił też uwagę na polską żywność. Podkreślił nieporównywalną jakość polskiego chleba do amerykańskiego. Wskazał też, że w Warszawie odnajdą się zarówno weganie, jak i osoby na diecie Carnivore (nazywana dietą „mięsożercy”). Mówił też o polskiej historii, sztuce, literaturze, doświadczeniach wojennych Polski.
Mężczyzna zwrócił też uwagę na podejście do pracy Polaków i Amerykanów. Jak wyjaśnił, Amerykanie żyją, by pracować, a Polacy potrafią zachować balans między życiem zawodowym, a prywatnym. Wskazał też na różnice dotyczące urlopów,
Jestem bardzo podekscytowany tym, gdzie Polska będzie za następne 10 lat i jestem dumny i zaszczycony, że mogę być choć małą częścią tej bardzo dużej historii
— powiedział Dominik Andrzejczuk.
„Najlepsza reklama Polski”
Wideo Andrzejczuka podbija media społecznościowe, a użytkownicy Twittera nie mają wątpliwości, że to „najlepsza reklama Polski”.
Wszystko, co dotyczy bezpieczeństwa, potencjału technologicznego i współczesnego rozwoju Polski, jest czystą emanacją możliwości, jakie stwarza Naród Polski w Europie. To wyjaśnienie to dobra robota
— podkreślił szef BBN Jacek Siewiera.
To jest najlepsza reklama Polski, jaka pojawiła się w internecie w ostatniej dekadzie. Obejrzyjcie proszę i wyślijcie anglojęzycznym znajomym. Mamy tu merytoryczny i rzeczowy wykład o państwie, które da się po prostu lubić, nieosiągalny dla wyznawców pedagogiki wstydu. Dziękuję!
— podkreśliła Emilia Kamińska.
Tu jest Polska! Świetny spot, warto go rozpowszechniać. Koniec z pedagogiką wstydu serwowaną latami przez „elity” III RP
— wskazał wiceminister sprawiedliwości Marcin Romanowski.
Bardzo często słyszę podobne opowieści od amerykańskich żołnierzy pełniących służbę w Polsce. Warto posłuchać!
— napisał gen. Wiesław Kukuła.
Jako amerykański inżynier polskiego pochodzenia, który studiował ten język, poślubił Polkę i wychowuje syna, który mówi po polsku równie dobrze jak angielsku, jest to najbardziej fascynujący film, jaki widziałem. Rozmawialiśmy z żoną o przeprowadzce, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dobra robota!
Czasami warto przejrzeć się w cudzych oczach, żeby dowiedzieć się kim naprawdę jesteśmy. Piękny materiał o wspaniałym kraju.
Jeszcze nie widziałem tak dobrej reklamy Polski! Świetna robota Panie Dominiku!
CZYTAJ TEŻ:
wkt/TT/”Trójka”
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/660541-polska-lepsza-od-kalifornii-to-wideo-mowi-wszystko