Medialny atak na św. Jana Pawła II przyniósł zaskakujące owoce. Zauważają to m.in. dziennikarze portalu o2.pl oraz cytujący tekst o2 Fakt24.pl. Choć szeroko rozpisują się o reportażu TVN24, zwracają uwagę także na jego efekt - zapewne inny niż oczekiwali dziennikarze TVN czy „Gazety Wyborczej”.
„Oczerniają Papieża na podstawie kłamliwego paszkwilu”
Na zbieżność między reportażem TVN opartym w dużej mierze na materiałach komunistycznych służb bezpieczeństwa a wzrostem zainteresowania pamiątkami i gadżetami z Janem Pawłem II zwrócił uwagę portal o2.pl, a tekst został następnie zacytowany na łamach Fakt24.pl.
Niemiecki @FAKT24PL i o2 pl oczerniają Papieża na podstawie kłamliwego paszkwilu TVN, ale dodają, że Polacy kupują teraz znacznie więcej pamiątek po JPII, niż przed emisją tego szkalującego gniota TVN @MarcinGutowski
— zauważa jeden z użytkowników Twittera, załączając do wpisu screeny co ciekawszych fragmentów tekstów.
Nawet kilkadziesiąt magnesów dziennie
Autorzy publikacji przypominają, czego dotyczył reportaż TVN o św. Pawle II. O ile o2.pl pisze, że papież „miał (…) nie reagować właściwie i tuszować przestępstwa”, ale już według Fakt24.pl, „nie reagował i wręcz tuszował te przestępstwa”. Żadna z redakcji nie zwraca przy tym uwagi na to, z jakich źródeł skorzystał Marcin Gutowski.
Dziennikarze o2.pl przyjrzeli się teraz sytuacji w krakowskich sklepach z pamiątkami. Czy spadło zainteresowanie gadżetami i pamiątkami związanymi ze św. Janem Pawłem II? Jak czytamy w tekście zamieszczonym na portalu - wręcz przeciwnie.
To zaczęło się zaraz po tym, jak papieża wyniesiono na ołtarze. Od lat największy popyt jest na magnesy z podobizną św. Jana Pawła II. Ludzie lubią magnesy. Szczególnie często kupowane są te przedstawiające jego obraz kanonizacyjny
— podkreśla w rozmowie z o2.pl jedna z krakowskich sprzedawczyń pamiątek.
Rozmówczyni portalu wskazuje, że jedna taka pamiątka kosztuje ok. kilkunastu złotych i zdarza się, że sprzedaje ich po kilkadziesiąt dziennie, choć zainteresowanie zależy także od ruchu turystycznego i najwięcej pamiątek z wizerunkiem Jana Pawła II kobieta sprzedaje zwykle latem.
Sklepikarz, pan Mariusz, także nie kryje, że po reportażu TVN ludzie znów bardziej zainteresowali się osobą Jana Pawła II. - Jest tak, jak było podczas beatyfikacji czy kanonizacji. Nie obserwuję z tego powodu spadku zainteresowania, jeśli chodzi o dewocjonalia z jego podobizną. Może nawet wręcz przeciwnie - mówi
— czytamy na o2.pl.
Rozmówca portalu podkreśla, że zainteresowanie papieżem Polakiem rośnie tak naprawdę z roku na rok.
Teraz po tej aferze znów jest niezły skok. Dobrze sprzedają się magnesy, breloki, czasem małe rzeźby z Janem Pawłem II
— mówi pan Mariusz.
„Zainteresowanie jest porównywalne do tego, które było w czasach beatyfikacji czy kanonizacji”
Przy ul. Franciszkańskiej 3 w Krakowie kupić można również medal pamiątkowy z papieżem Janem Pawłem II. Kosztuje 12 zł, a osoby zainteresowane mogą nabyć go w specjalnym automacie. o2 zwraca uwagę, że „chętnych na ten drobiazg wciąż nie brakuje”.
Klienci nie tylko nie zrezygnowali z zakupów gadżetów z papieżem. Kupują ich zdecydowanie więcej niż przed emisją reportażu „Franciszkańska 3”. Zainteresowanie jest porównywalne do tego, które było w czasach beatyfikacji czy kanonizacji
— zwraca uwagę Fakt24.pl.
CZYTAJ TAKŻE: NASZ SONDAŻ. Rośnie autorytet Jana Pawła II wśród Polaków! Kampania mająca podważyć dobre imię Papieża spaliła na panewce?
aja/Twitter, o2.pl, Fakt24.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/638653-na-nic-opluwanie-jana-pawla-ii-mocna-reakcja-polakow