Dominującymi ogniskami zakażeń są teraz szkoły, ale to i tak nie zmienia naszego punktu widzenia, zgodnie z którym powinny one pozostać otwarte tak naprawdę za wszelką cenę; lockdown prowadziłby do zakłóceń na bardzo dużą skalę - powiedział szef MZ Adam Niedzielski.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Weryfikacja szczepień przez pracodawców? Projekt trafi pod obrady rządu. Szpital na PGE Narodowym będzie reaktywowany!
O funkcjonowanie szkół w dobie pandemii Niedzielski pytany był w poniedziałek na antenie Polsat News.
Widzimy, że teraz dominująca liczba ognisk, jeśli chodzi o działalność sanepidu, to szkoły, ale to i tak nie zmienia naszego punktu widzenia, że szkoły muszą być otwarte tak naprawdę za wszelką cenę
— powiedział minister. Jak wskazał, wśród kosztów związanych z przejściem na naukę zdalną są m.in. kryzysy dzieci na tle psychicznym.
Widzę je po prostu w praktyce leczenia w tej chwili
— podkreślił.
Przebieg choroby u dzieci
Szef MZ przekonywał, że przebieg choroby wśród dzieci jest stosunkowo łagodny.
Z drugiej strony widzimy, że ewentualny lockdown prowadzi do zakłóceń na bardzo dużą skalę
— dodał. Minister podkreślił, że jeśli chodzi o zamykanie szkół, dużo do powiedzenia mają dyrektorzy oraz sanepid.
Te zjawiska mają zawsze charakter lokalny i nie ma sensu podejmować decyzji centralnej, bo w jakimś jednym miejscu mamy większą zachorowalność
— ocenił.
Czy będą nowe obostrzenia?
Pytany o kolejne obostrzenia, Niedzielski podkreślił, że problem w Polsce polega na tym, by najpierw zacząć przestrzegać tych, które już istnieją.
Staramy się we współpracy z policją, z MSWiA doprowadzić do takiej sytuacji, w której zaczniemy od egzekwowania (…), a nie będziemy dorzucali kolejne puste regulacje, które nie będą przestrzegane. To nie o to w tym chodzi
— powiedział minister.
gah/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/572315-co-dalej-z-nauka-w-czasie-pandemii-minister-odpowiada