Taniec jest zakorzeniony w kulturze europejskiej od najdawniejszych czasów. Jest formą sztuki, bywał przejawem aktywności społecznej, religijnej, społecznej a także sposobem na utrzymywanie ciała w odpowiedniej kondycji.
W swojej wizji państwa idealnego Platon wskazywał taniec jako jeden z elementów wychowania. Według Greków taniec jako składowa wychowania zapewnia rozwój idealnego ludzkiego ciała, a także służy rozwojowi piękna duszy. Rzymianin Lukian z Samosate propagował sztukę tańca jako sposób na przejście katharsis – oczyszczenia duchowego i umysłowego. Antyczny myśliciel twierdził, że taniec nie jest błahą rozrywką, lecz syntezą wszystkich dziedzin sztuki, stanowiącą przejaw radości życia, ale także pożytek nauki, rozwijający zarówno duchowe, jak i fizyczne zalety…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/563633-historia-tanca-wraca-do-szkol-naprzeciw-mlodziezy