Ministerstwo Infrastruktury opracowało zbiór przepisów regulujących status prawny hulajnóg elektrycznych oraz urządzeń transportu osobistego (UTO).
Prowadzący wymienione środki transportu staną się uczestnikami ruchu drogowego – zyskają prawa i obowiązki. Dzięki uporządkowaniu zasad użytkowania chodników, ścieżek rowerowych i jezdni bezpieczniejsi mają być zarówno piesi, entuzjaści mikromobilności, jak i kierowcy samochodów.
Kierujący pojazdami elektrycznymi nie będą mogli rozwijać większej prędkości niż 20 km/h. Wskazany limit obowiązuje m.in. w Niemczech. Swoją drogą ciekawe, czy planowane jest zastosowanie tego typu ograniczenia prędkości w odniesieniu do rowerzystów – przynajmniej w obszarze zabudowanym i w parkach, gdzie ścieżki rowerowe są łatwo dostępne w szczególności…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/542434-mikromobilnosc-ujeta-w-ramach-prawa