W grupie dzieci do 11,12 roku życia poziom zakażeń przy podobnej liczbie testów jest trzykrotnie mniejszy, niż w wieku 13-19 lat - powiedział w piątek premier Mateusz Morawiecki. Według niego dla dzieci, które dopiero rozpoczynają szkołę bardzo ważna jest edukacja w trybie stacjonarnym.
Premier uzasadniając decyzję o tym, że szkoły podstawowe w klasach od 4 do 8 będą funkcjonowały w trybie zdalnym podkreślił, że uzasadniają to pewne badania.
Otóż w grupie osób do 11,12 roku życia poziom zakażeń przy podobnej liczbie testów jest trzykrotnie mniejszy, niż w wieku 13-19 lat. A więc ma to swoje również naukowe uzasadnienie
— powiedział Morawiecki.
Ale poza tym - jak dodał - te małe dzieci, które rozpoczynają dopiero szkołę, lub te w przedszkolach dla nich bardzo ważna jest edukacja w trybie stacjonarnym.
Jeszcze ważniejsza niż dla młodzieży i dzieci starszych ze względów psychicznych, psychologicznych i efektywności edukacyjnej
— podkreślił premier.
Informacja MEN
Uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, a także wszystkich klas szkół ponadpodstawowych, słuchacze placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę zdalną; przedszkola i klasy I-III szkół podstawowych będą funkcjonowały bez zmian - poinformowało w piątek MEN.
Nowe zasady funkcjonowania szkół i placówek, jak przypomina Ministerstwo Edukacji Narodowej, wejdą w życie od poniedziałku, 26 października i będą obowiązywały do niedzieli, 8 listopada.
W przedszkolach, szkołach podstawowych w klasach 1-3 oraz szkoły w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii pozostają w normalnym trybie funkcjonowania. Oznacza to, że zajęcia w tych placówkach odbywać się będą stacjonarnie.
Z kolei w przypadku szkół prowadzących kształcenie zawodowe, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego zajęcia z zakresu kształcenia zawodowego organizowane w formie zajęć praktycznych prowadzi się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość wyłącznie w zakresie, w jakim z programu nauczania danego zawodu wynika możliwość realizacji wybranych efektów kształcenia z wykorzystaniem tych metod i technik.
Decyzja dyrektorów
Ministerstwo przypomina również, że dyrektorzy szkół specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych będą mogli sami w tym okresie decydować o trybie nauczania w klasach IV-VIII szkół podstawowych i w szkołach ponadpodstawowych.
Natomiast dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu, dyrektor będzie zobowiązany zorganizować nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów w szkole).
mly/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/523356-men-uczniowie-klas-iv-viii-przechodza-na-nauke-zdalna