Takeda Polska uruchomiła produkcję płynu do dezynfekcji, którego część za darmo dostają polskie szpitale. Polski oddział japońskiego koncernu farmaceutycznego szeroko włączył się też w pomoc szpitalom, hospicjom czy organizacjom pacjenckim. Jak informuje firma łączna wartość udzielonego wsparcia przekroczyła już 1,2 mln zł.
Jednym ze sposobów w jaki Takeda wspiera środowisko medyczne była decyzja o przestawieniu jednej z linii produkcyjnych w zakładzie Takedy w Łyszkowicach na wytwarzanie płynu do dezynfekcji rąk. Zapadła ona w pierwszym miesiącu epidemii, a podyktowana była przede wszystkim potrzebami szpitali i innych instytucji, podejmujących opiekę nad osobami szczególnie narażonymi na ciężki przebieg COVID-19. Przestawienie pracy w Łyszkowicach odbyło się przy dużym zaangażowaniu pracowników zakładu, którzy nie tylko nie zaprzestali pracy w szczytowym momencie epidemii, ale podjęli także dodatkowy wysiłek.
Nie wahaliśmy się ani chwili i od razu podjęliśmy się opracowania technologii produkcji i wytworzenia płynu dezynfekującego w naszym zakładzie w Łyszkowicach
—mówi Dawid Mazurek, dyrektor zakładu Takeda Pharma w Łyszkowicach.
Nasi pracownicy są fundamentem tego sukcesu. Przygotowując w krótkim czasie produkcję wyrobu pilnie potrzebnego polskim placówkom ochrony zdrowia daliśmy dowód, że zaangażowaniem i współpracą można zdziałać wiele. Bardzo się cieszę, że mogliśmy w ten sposób pomóc innym
—dodaje.
Płyn do dezynfekcji rąk z Łyszkowic jest przekazywany za darmo szpitalom, hospicjom oraz organizacjom pacjenckim. Część produkcji trafi także na rynek po przejściu odpowiedniego procesu administracyjnego. Dodatkowo tej pory Takeda Pharma wsparła ponad 120 ośrodków medycznych i placówek opiekuńczych przekazując im maseczki chirurgiczne, przyłbice i inne środki ochrony osobistej.
Z początkiem marca, we ścisłej współpracy z ośrodkami leczniczymi i w odpowiedzi na rekomendację Ministerstwa Zdrowia, Takeda Pharma, producent leków m.in. dla pacjentów z pierwotnymi niedoborami odporności (PNO), uruchomiła innowacyjny program dostaw immunoglobulin ze szpitali do domów pacjentów. W tej chwili programem objęci są pacjenci znajdujący się pod opieką jedenastu ośrodków leczniczych. Ich liczba sukcesywnie rośnie.
Wykorzystujemy tu doświadczenia wynikające z prowadzonych od dawna dostaw leków do domów pacjentów chorych na hemofilię. Uruchomiony bardzo sprawnie program skierowany do osób z PNO przynosi znakomite efekty, odciążając system opieki zdrowotnej i chroniąc szczególnie wrażliwych pacjentów przed groźbą zachorowania na COVID-19 jak również odciążając ich od niepotrzebnego stresu, który wiązałby się z koniecznością ich pobytu w szpitalu
—wyjaśnia Nienke Feenstra, Dyrektor Generalna Takeda Pharma.
Podobnie motywowane są działania Takeda w obszarze pomocy psychologicznej i edukacji. Firma zapewniła pomoc psychologiczną pacjentom skupionym wokół organizacji, z którymi Takeda współpracuje na co dzień. Organizacje te zrzeszają pacjentów z chorobami gastroenteologicznymi, hematologicznymi, immunologicznymi oraz rzadkimi chorobami genetycznymi takimi jak choroba Fabry’ego, Gaucher’a czy dziedziczny obrzęk naczynioruchowy. Stres u tych pacjentów może wywołać zaostrzenie choroby lub jak w przypadku dziedzicznego obrzęku naczynioruchowego kolejny atak. Dzięki wsparciu profesjonalnego psychologa pacjenci ci będą mogli łatwiej radzić sobie ze swoją chorobą. Jest to szczególnie ważne w okresie niepewności, jaki niesie za sobą epidemia.
Takeda przygotowała i wydrukowała ulotkę zawierającą porady związane m.in. z leczeniem hemofilii i chorób genetycznych w warunkach epidemii COVID-19, a pacjenci z hemofilią uzyskali dostęp do filmów edukacyjnych ułatwiających prowadzenie rehabilitacji w warunkach domowych. Dzięki zaangażowaniu firmy prowadzone są także specjalne tzw. webinaria (kursy internetowe) dla pacjentów, podczas których uzyskują oni informacje na temat bezpiecznych sposobów domowego korzystania z leków podawanych w postaci wlewów dożylnych.
Lekarze prowadzący pacjentów z chorobą Leśniowskiego-Crohna oraz innymi nieswoistymi chorobami zapalnymi jelit mają możliwość zapoznania z się z merytorycznym przekazem Polskiego Towarzystwa Gastroenterologii w formie filmu edukacyjnego dostępnego online. Film i towarzyszące mu ulotki zawierają również zbiór przydatnych informacji dla pacjentów m.in. jak radzić sobie z nieswoistymi chorobami zapalnymi jelit w trakcie epidemii Covid -19.
Uzupełnieniem pomocy świadczonej przez Takedę było także wsparcie dla wspólnot lokalnych. Druhowie z Ochotniczej Straży Pożarnej w Łyszkowicach, gdzie firma prowadzi zakład produkcyjny, otrzymali maseczki i płyn do dezynfekcji. Z kolei pracownicy Takedy podarowali wykorzystywany na co dzień w pracy sprzęt (laptopy i komputery stacjonarne) dzieciom z domów dziecka i rodzin zastępczych, by ułatwić im w ten sposób zdalną edukację.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/503348-prywatne-firmy-tez-pomagaja-w-czasie-pandemii
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.