Niemal połowa Polaków jest przeciwna angażowaniu się marek we wspieranie społeczności LGBTQ+, a co czwarta osoba jest za. Jak wynika z raportu agencji mediowej Wavmaker, większość konsumentów uważa, że firmy powinny być neutralne światopoglądowo.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wojna o dusze, wojna o umysły. Górny w tygodniku „Sieci”: Jaka jest rola parad LGBT w rozgrywającej się zażartej wojnie kulturowej?
Według badania, 45 proc. polskich internautów jest raczej lub zdecydowanie przeciwnych angażowaniu się różnych marek we wsparcie społeczności LGBTQ+. 26 proc. badanych popiera tego typu działania. Z kolei 29 proc. jest wobec sprawy obojętna.
Okazuje się, że więcej kobiet niż mężczyzn popiera zaangażowanie marek we wsparcie LGBTQ+ - 31 proc. kobiet, 20 proc. mężczyzn.
Co ciekawe, badanych nie różnicuje istotnie zamożność, miejsce zamieszkania czy wiek.
Większość badanych, bo aż 6 na 10 badanych, uważa, że firmy powinny być neutralne w kwestiach światopoglądowych. Tylko 12 proc. badanych wyraźnie oczekuje od marek zaangażowania w sprawy społeczno-ideologiczne, dla 30 proc. jest to obojętne.
Ankietowani najczęściej kojarzą ze wsparciem dla LGBTQ+ firmę Google, MTV i Netflix oraz markę lodów Ben&Jerry’s.
Zdaniem CEO Wavemaker Pawła Gali, badanie nie jest jednoznaczną wskazówką dla firm ws. społeczności LGBTQ+.
Ponad połowa konsumentów badanych przez Wavemaker podejrzewa czysto marketingowe intencje firm angażujących się we wsparcie mniejszości. Opierając się wyłącznie na postawach konsumentów marki ograniczają ryzyko i pozostają neutralne światopoglądowo. Niektóre jednak kwestionują status quo, wytyczają trendy i w dłuższej perspektywie na tym zyskują, jak choćby Ben&Jerry
— ocenił Paweł Gala.
Wavemaker badał postawy konsumentów wobec zaangażowania marek we wsparcie LGBT w czerwcu 2019 r. metodą wywiadów internetowych wśród 1 tys. polskich internautów.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/452407-polacy-przeciwni-wspieraniu-lgbtq-przez-komercyjne-firmy