Podkreślał, że odkąd pracował w IPN w Krakowie, to spotykał się z nauczycielami pasjonatami, jak również ich wychowankami - młodymi, oczytanymi ludźmi. Uznał, że niezwykle ważnym zadaniem państwa jest wychowywanie młodego pokolenia w duchu patriotyzmu. Odniósł się do okresu II Rzeczpospolitej, który - jak ocenił - nie był idealny, ale kiedy udało się wychować pokolenie patriotów.
Pod koniec uroczystości złożono kwiaty przed tablicą upamiętniającą Mariana Rejewskiego. matematyka i kryptologa, który wsławił się m.in. złamanie szyfru Enigmy, maszyny szyfrującej używanej przez hitlerowskie Niemcy. Rejewski był uczniem bydgoskiej szkoły.
Z początkiem roku szkolnego 2017/2018 rozpoczęło się wprowadzanie reformy edukacji. Zmieniana jest struktura szkół - uczniowie, którzy w czerwcu skończyli VI klasę zamiast do gimnazjów, poszli do VII klas 8-letnich szkół podstawowych. Docelowo system edukacji będzie obejmować: 8-letnią szkołę podstawową, 4-letnie liceum, 5-letnie technikum, 3-letnią szkołę branżową I stopnia, 2-letnią szkołę branżową II stopnia i szkołę policealną; gimnazja będą zlikwidowane.
Reformie strukturalnej towarzyszy wprowadzanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. W tym roku zgodnie z nią uczyć się będą uczniowie klas klas I, IV, VII szkoły podstawowej, w kolejnych latach obejmie uczniów innych klas. W liceach i technikach wprowadzanie nowej podstawy rozpocznie się we wrześniu 2019 r.
Zgodnie z nową podstawą w szkole podstawowej, w miejsce dotychczasowego przedmiotu historia i społeczeństwo, pojawiły się dwa odrębne przedmioty z historia (uczniowie będą mieli w IV klasie jedną lekcję w tygodniu, a w klasach V-VIII - po dwie) i wiedza o społeczeństwie.
Zmiany będą też w liceach ogólnokształcących i technikach. W liceach wszyscy uczniowie przez cały czas nauki, czyli w klasach I-IV będą mieli obowiązkowo po dwie lekcje historii w tygodniu. Historia będzie mogła być nauczana także w zakresie rozszerzonym.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Podkreślał, że odkąd pracował w IPN w Krakowie, to spotykał się z nauczycielami pasjonatami, jak również ich wychowankami - młodymi, oczytanymi ludźmi. Uznał, że niezwykle ważnym zadaniem państwa jest wychowywanie młodego pokolenia w duchu patriotyzmu. Odniósł się do okresu II Rzeczpospolitej, który - jak ocenił - nie był idealny, ale kiedy udało się wychować pokolenie patriotów.
Pod koniec uroczystości złożono kwiaty przed tablicą upamiętniającą Mariana Rejewskiego. matematyka i kryptologa, który wsławił się m.in. złamanie szyfru Enigmy, maszyny szyfrującej używanej przez hitlerowskie Niemcy. Rejewski był uczniem bydgoskiej szkoły.
Z początkiem roku szkolnego 2017/2018 rozpoczęło się wprowadzanie reformy edukacji. Zmieniana jest struktura szkół - uczniowie, którzy w czerwcu skończyli VI klasę zamiast do gimnazjów, poszli do VII klas 8-letnich szkół podstawowych. Docelowo system edukacji będzie obejmować: 8-letnią szkołę podstawową, 4-letnie liceum, 5-letnie technikum, 3-letnią szkołę branżową I stopnia, 2-letnią szkołę branżową II stopnia i szkołę policealną; gimnazja będą zlikwidowane.
Reformie strukturalnej towarzyszy wprowadzanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. W tym roku zgodnie z nią uczyć się będą uczniowie klas klas I, IV, VII szkoły podstawowej, w kolejnych latach obejmie uczniów innych klas. W liceach i technikach wprowadzanie nowej podstawy rozpocznie się we wrześniu 2019 r.
Zgodnie z nową podstawą w szkole podstawowej, w miejsce dotychczasowego przedmiotu historia i społeczeństwo, pojawiły się dwa odrębne przedmioty z historia (uczniowie będą mieli w IV klasie jedną lekcję w tygodniu, a w klasach V-VIII - po dwie) i wiedza o społeczeństwie.
Zmiany będą też w liceach ogólnokształcących i technikach. W liceach wszyscy uczniowie przez cały czas nauki, czyli w klasach I-IV będą mieli obowiązkowo po dwie lekcje historii w tygodniu. Historia będzie mogła być nauczana także w zakresie rozszerzonym.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/358659-minister-edukacji-historia-wraca-do-szkol-panstwo-ma-nie-tylko-wiedze-dostarczyc-ale-rowniez-nauczyc-ja-zdobywac?strona=2