Zespół Downa nie jest żadnym ograniczeniem. Ograniczenia tkwią tylko w głowach osób w pełni sprawnych. Udowadnia to historia tego 15-miesięcznego chłopca. Dzięki determinacji matki i jej walce o równe prawa dla jej syna, Asher Nash weźmie udział w kampanii reklamowej marki produkującej ubranka dla dzieci.
Asher Nash jest bardzo pogodnym dzieckiem. Cały czas się uśmiecha i uwielbia pozować do zdjęć. Traktuje to jak świetną zabawę. Gdy jego mama przeczytała ogłoszenie agencji, która poszukiwała do reklamy chłopca z niebieskimi oczami i blond włoskami natychmiast zgłosiła swojego syna. Asher spełniał wszystkie wymagania opisane w ogłoszeniu firmy - OshKosh B’Gosh, jednej z popularnych w Wielkiej Brytanii dziecięcych marek odzieżowych, więc nie zwlekała ze zgłoszeniem Ashera. Nawet jego wymiary spełniały wymagania firmy w 100 procentach. Niestety zgłoszenie chłopca zostało natychmiast odrzucone, bo firma nie chciała „modeli specjalnej troski”.
Oburzona matka stwierdziła, że nie może się poddać i powinna walczyć o prawa do równego traktowania dzieci z zespołem Downa i innymi niepełnosprawnościami. Meagan Nash całą historię opisała na Facebooku. Bardzo szybko obiegła ona internet, nie tylko w Wielkiej Brytanii i wywołała duże poruszenie. Przedstawiciele marki OshKosh B’Gosh zmienili decyzję i postanowili, że Asher Nash wystąpi jednak w przygotowywanej przez nich kampanii reklamowej.
Chcę, żeby ludzie zdali sobie sprawę, że dzieci z zespołem Downa i innymi dysfunkcjami są niesamowitymi ludźmi
—mówi matka chłopca.
Podkreśla też, że ma nadzieję, że ludzie z niepełnosprawnościami w końcu nie będą wykluczani.
ann/rp.pl/cbsnews.com
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/314358-inspirujaca-historia-chlopiec-z-zespolem-downa-zostal-modelem-i-zareklamuje-ubranka-dla-dzieci