Ośmioletnia szkoła podstawowa, likwidacja gimnazjów, wydłużenie nauki w liceum z trzech do czterech lat, a w technikum z czterech do pięciu lat oraz dwustopniowa szkoła branżowa to najważniejsze założenia reformy edukacji wprowadzanej przez minister Annę Zalewską.
Nowa ustawa Prawo oświatowe zastąpić ma obowiązującą, wielokrotnie zmienianą, ustawę o systemie oświaty
— zapowiedziała minister.
Prawu oświatowemu będzie towarzyszyć obszerna ustawa wprowadzająca, w której przewidziano wszystkie możliwe ewentualności, które mogą zaistnieć po wprowadzeniu reformy.
Reforma jest przemyślana i poparta raportami, m.in. NIK, rozłożona na wiele lat i poprzedzona wielomiesięcznymi debatami z rodzicami i nauczycielami
— mówiła we wstępie minister edukacji narodowej.
Potwierdziła, że wprowadzona zostanie ośmioletnia podstawówka, 4-letnie licea i 5-letnie technikum.
Częsta zmiana grup rówieśniczych przeszkadza w edukacji
— mówiła Zalewska, podając ten wniosek jaką jedną z likwidacji gimnazjów, które, jak ocenia resort, nie wyrównują szans edukacyjnych i nie podnoszą jakości kształcenia.
Chcemy powrócić do liceum ogólnokształcącego zamiast kursu przygotowującego, przygotowawczego do matury
— podkreśliła szefowa MEN.
Jak wyjaśniała minister, konieczność wprowadzania zmian wynika z faktu, że badania pokazują, iż „częsta zmiana szkoły i grupy rówieśniczej, sześcioletnia szkoła podstawowa, trzyletnie gimnazjum, trzyletnie liceum powoduje nie tylko obniżenie jakości (kształcenia-PAP), ale przeszkadza w edukacji i ogranicza motywację ucznia”.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Ośmioletnia szkoła podstawowa, likwidacja gimnazjów, wydłużenie nauki w liceum z trzech do czterech lat, a w technikum z czterech do pięciu lat oraz dwustopniowa szkoła branżowa to najważniejsze założenia reformy edukacji wprowadzanej przez minister Annę Zalewską.
Nowa ustawa Prawo oświatowe zastąpić ma obowiązującą, wielokrotnie zmienianą, ustawę o systemie oświaty
— zapowiedziała minister.
Prawu oświatowemu będzie towarzyszyć obszerna ustawa wprowadzająca, w której przewidziano wszystkie możliwe ewentualności, które mogą zaistnieć po wprowadzeniu reformy.
Reforma jest przemyślana i poparta raportami, m.in. NIK, rozłożona na wiele lat i poprzedzona wielomiesięcznymi debatami z rodzicami i nauczycielami
— mówiła we wstępie minister edukacji narodowej.
Potwierdziła, że wprowadzona zostanie ośmioletnia podstawówka, 4-letnie licea i 5-letnie technikum.
Częsta zmiana grup rówieśniczych przeszkadza w edukacji
— mówiła Zalewska, podając ten wniosek jaką jedną z likwidacji gimnazjów, które, jak ocenia resort, nie wyrównują szans edukacyjnych i nie podnoszą jakości kształcenia.
Chcemy powrócić do liceum ogólnokształcącego zamiast kursu przygotowującego, przygotowawczego do matury
— podkreśliła szefowa MEN.
Jak wyjaśniała minister, konieczność wprowadzania zmian wynika z faktu, że badania pokazują, iż „częsta zmiana szkoły i grupy rówieśniczej, sześcioletnia szkoła podstawowa, trzyletnie gimnazjum, trzyletnie liceum powoduje nie tylko obniżenie jakości (kształcenia-PAP), ale przeszkadza w edukacji i ogranicza motywację ucznia”.
Strona 1 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/308589-koniec-z-gimnazjami-szkoly-wracaja-do-modelu-84-szefowa-men-przedstawila-szczegoly-reformy-edukacji?strona=1
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.