Oddali krew w rocznicę Powstania Warszawskiego. Udało się zebrać ponad 520 litrów

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

Ponad 520 litrów krwi zebrano w ramach ogólnopolskiej akcji „Przelej krew w rocznicę Powstania Warszawskiego”. Organizatorzy podkreślają, że to nie tylko zwykły gest, ale też patriotyczny czyn, dzięki któremu można będzie uratować zdrowie i życie innych ludzi.

Przeszło 1500 osób z miast i miasteczek oddało krew w rocznicę powstania warszawskiego, upamiętniając tym samym patriotyczny zryw Polaków

— powiedział w rozmowie z PAP koordynator akcji Bartłomiej Ilcewicz.

Kampania odbyła się w rocznicę rozpoczęcia powstania w 15 miejscowościach m.in. w Warszawie, Szczecinie, Łodzi, Ostrołęce, Słupsku i Bielsku-Białej.

Na nasze wezwanie odpowiedziało wielu młodych ludzi. Wśród nich byli tacy, którzy po raz pierwszy w życiu odwiedzili centrum krwiodawstwa

— dodał.

Jak zaznaczył, osoby które wzięły udział w akcji przede wszystkim kierowały się uczuciami patriotycznymi.

Daliśmy wyraz hołdu tym, którzy walczyli w powstaniu warszawskim, a także ofiarom cywilnym. Chcemy pamiętać i przypominać o tym co wydarzyło się w Warszawie 72 lata temu

— zapewnił.

Wzięcie udziału w akcji to patriotyczny czyn. Bycie patriotą nie może być pustym sloganem. Oddanie krwi to pomoc dla drugiego człowieka, a jednocześnie wyraz szacunku i miłości dla ojczyzny

— podkreślił Ilcewicz.

Koordynator akcji „Przelej krew w rocznice Powstania Warszawskiego” zapowiedział, że kampania zostanie powtórzona i liczy, że w przyszłym roku włączą się do niej kolejne miejscowości.

Tegoroczną akcję wsparli m.in. żołnierz Armii Krajowej kpt. Zbigniew Piasecki pseudonim „Czekolada” i uczestnik powstania warszawskiego gen. Jan Podhorski pseudonim „Zygzak”.

Patronat honorowy nad akcją objęli: szczecińskie koło Związku Powstańców Warszawskich, Światowy Związek Żołnierzy AK Okręg Szczecin, Związek Żołnierzy Narodowych Sił Zbrojnych Okręg Szczecin oraz szczeciński IPN.

lap/PAP

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych