Władze Warszawy ignorują prośby kombatantów. NIE dla nazwy stacji metra Świętokrzyska PAST-a

fot.wPolityce.pl
fot.wPolityce.pl

Federacja Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość RP po raz kolejny zwróciła się do stołecznego Ratusza z prośbą o uczczenie powstańczego symbolu i zmianę nazwy stacji metra Świętokrzyska na Świętokrzyska PAST-a. Niestety Władze Warszawy lekceważą apele kombatantów.

W metrze będzie prosto i bez niefortunnej martyrologii

—tak w  styczniu 2013 roku stwierdzili radni Warszawy i nie zgodzili się na nazwę stacji Świętokrzyska PAST-a.

Kombatanci jednak nie rezygnują ze swojego apelu do władz Warszawy i chcą upamiętnienia budynku PAST-y i swojego bohaterskiego powstańczego oddziału.

W swoim wniosku weterani zwrócili uwagę, że budynek dawnej Polskiej Akcyjnej Spółki Telefonicznej jest miejscem szczególnym na historycznej mapie Warszawy

—informuje Radio Maryja.

Dr inż. Leonard Kapiszewski, wiceprezes Federacji Stowarzyszeń Weteranów, podkreśla w rozmowie z Radiem Maryja, że budynek PAST-y jest miejscem symbolicznym i uświęconym krwią Powstańców Warszawskich.

Uważamy, że ten przystanek, PAST-a metro, powinien być określony tą szczególną nazwą, ponieważ daje to szczególnie osobom, które przyjeżdżają do Warszawy albo mają ten kontakt z Warszawą sporadyczny, odniesienie do tego miejsca, które jest wielkim symbolem i zostało uświęcone w okresie, kiedy trwało powstanie. Dlatego też dziwimy się bardzo, że Rada Miasta Warszawy z lekceważeniem podeszła do tej propozycji,

—powiedział dr inż. Leonard Kapiszewski.

W czasie Powstania Warszawskiego budynek PAST-y był miejscem wielodniowych, zaciętych walk z okupantem niemieckim i pozostawał w rękach powstańców aż do dnia kapitulacji.

ZOBACZ TEŻ:

Kotwica, „W”, gmach PAST-y. Symbole powstańczej Warszawy są dziś coraz popularniejsze

ann/radiomaryja.pl

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.