Przewozy Regionalne chcą sądowego zakazu strajku. Kolejarze zapowiadają protest na 29 czerwca

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
przewozyregionalne.pl
przewozyregionalne.pl

Zarząd Przewozów Regionalnych złożył do sądu wniosek o wydanie postanowienia zakazującego przeprowadzenia strajku zapowiadanego przez związki zawodowe na 29 czerwca

— poinformowała w czwartek rzeczniczka spółki Joanna Bator.

Jak poinformowała rzeczniczka, zarząd przewoźnika ma wątpliwości co do legalności strajku. Chodzi o czas, jaki upłynął między referendum przeprowadzonym wśród pracowników, w którym wyrazili oni zgodę na tego typu akcję protestacyjną, a planowanym terminem jej przeprowadzenia.

Między referendum strajkowym (które odbyło się w dniach 5-26 sierpnia 2013 r.), a akcją strajkową (zaplanowaną na 29 czerwca 2015 r.) upłynęły bowiem niemal dwa lata. Zdaniem władz spółki referendum i akcja strajkowa muszą pozostawać ze sobą w ścisłym związku czasowym. W przeciwnym razie nie można uznać, że zgoda pracowników na akcję strajkową jest aktualna

— wskazała rzeczniczka.

Strajk oznacza paraliż komunikacyjny oraz wysokie, niepotrzebne koszty. Jako prezes zarządu Przewozów Regionalnych jestem odpowiedzialny zarówno za naszych pasażerów, jak i zabezpieczenie finansowe spółki. Dlatego dokładam wszelkich starań, by ten strajk się nie odbył. Złożenie wniosku do sądu o wydanie postanowienia o zakazie strajku jest jednym z tych środków

— mówi powiedział, cytowany w komunikacie, prezes zarządu Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.

Spółka zaznacza, że jest w przededniu końcowych ustaleń dotyczących planu restrukturyzacji. Plan miał być opracowany do końca maja, ale nie jest jeszcze gotowy, ponieważ przedłużają się rozmowy z marszałkami. Zarząd przewoźnika poinformował, że jest w stałym kontakcie ze związkowcami i liczy, że do strajku nie dojdzie.

Bezterminowy strajk w spółce Przewozy Regionalne ma się zacząć po północy z 28 na 29 czerwca. Jak zapowiadają związkowcy, od tego czasu żaden pociąg Przewozów Regionalnych nie wyruszy w trasę. A te pociągi, które będą w trasie, dojadą do stacji macierzystych i tam staną. Związki domagają się zawarcia paktu gwarancji pracowniczych na 5 lat.

Pod koniec lutego br. 12 marszałków poparło plan naprawczy dla spółki Przewozy Regionalne. Plan restrukturyzacji zakłada, że Skarb Państwa zasili kwotą 750 mln zł Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP), a Przewozy Regionalne (PR) wyemitują udziały, które obejmie ARP - gotówka wpłynęłaby do spółki. Agencja stałaby się większościowym udziałowcem PR, 600 mln zł przeznaczone zostałoby na oddłużenie spółki, a 150 mln na jej restrukturyzację, w tym modernizację taboru.

Slaw/ PAP

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych