Zatrucie paracetamolem było przyczyną śmierci 60-latka. Mężczyzna nie chorował przewlekle, prowadził aktywne życie zawodowe, ale często zażywał lekki przeciwbólowe.

Badania wykazały, że powszechnie dostępny i popularny lek zniszczył mężczyźnie wątrobę i nerki. 60- latek w ciężkim stanie trafił na oddział anestezjologii i intensywnej terapii szpitala wojewódzkiego w Opolu.

Przyjęliśmy go z pełnymi objawami ewidentnego zatrucia paracetamolem. Przekroczył dawkę opisaną na ulotce jako dopuszczalną

—powiedział gazecie Michnika dr n. med. Józef Bojko, ordynator oddziału anestezjologii i intensywnej terapii w szpitalu wojewódzkim przy ul. Katowickiej w Opolu.

Mężczyzna trafił na oddział intensywnej terapii po trzech dobach od zażycia toksycznej dawki paracetamolu. Wcześniej przebywał w jednym ze szpitali powiatowych.

Paracetamol to lek dostępny bez recepty. Można go bez żadnych problemów kupić np. sklepach spożywczych, kioskach czy na stacjach benzynowych. Lekarze przypominają, aby nigdy nie przekraczać zalecanych dawek leku. Dopuszczalna dawka, którą możemy przyjąć wynosi 4 gramy dla dorosłego człowieka na dobę.

ann/tvp.info/gazeta.pl