W mieniu Zarządu Wydawnictwa Biały Kruk w Krakowie, NIP 678-21-99-259, zobowiązujemy się w ciągu 35 minut wykonać w naszym Studio Graficznym 7 projektów tzw. loga Polski w stylu zaprezentowanym przez brytyjską firmę Saffron Brand Consultants na zamówienie Pracodawcy RP i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Krajowa Izba Gospodarcza i Konfederacja „Lewiatan”.
Uczynimy to nieodpłatnie, w celach szkoleniowych, wszakże na pewno nie z pobudek patriotycznych.
Równocześnie zobowiązujemy się wykonać w ciągu 48 godzin prawdziwe logo Polski w 3 wariantach, które co prawda nie będzie się kojarzyć ze sprężyną, jak logo brytyjskiej firmy SBC, ale za to na pewno z Polską. Uczynimy to zarówno z pobudek patriotycznych, jak i estetycznych. Nasze honorarium określamy na 100 (słownie: sto) raz niższe niż firma brytyjska.
Wrażamy także opinię, że logo firmy brytyjskiej jest bardzo staroświeckie, ponieważ symbol sprężyny jest wielce przestarzały; nie stosuje się jej już nawet w zegarkach. W tej sytuacji przyznajemy, że brytyjscy projektanci słusznie założyli, że ich logo powinno być kompletnie nieczytelne.
Informujemy zarazem, że nie jesteśmy szwagrami żadnego ośrodka władzy w Polsce i zagranicą, a pracę swoją wykonamy na trzeźwo.
Powyższe pismo w charakterze listu otwartego można traktować jako nasze zobowiązanie.
Z poważaniem
Leszek Sosnowski Prezes Zarządu
Kraków, 20.10.2014
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/218784-nowe-logo-polski-zrobimy-lepsze-sprezyna-jest-przestarzala