Na górze patriotyzm, na dole „GW”

fot. M.Gugulski
fot. M.Gugulski

W centrum Starego Mokotowa, nad apteką przy skrzyżowaniu ulic Puławskiej, Dolnej i Racławickiej wiszą – tuż przy szlaku bojowym warszawskich powstańców – dwa billboardy firmy AMS.

Na górnym: kotwica Polski Walczącej, portret kawalera Virtuti Militari i hasło „Przekazujemy nasz testament następnym pokoleniom”; sygnowane symbolami AK i IPN.

A na dolnym? Prześmiewczy slogan („Bohater to ten, przez którego giną inni”) propagowany przez specjalizującą się w tego typu prowokacjach galerię rodem z północnej Polski.

Że spółce Agora S.A.(która jest właścicielką i „Gazety Wyborczej” i firmy reklamy zewnętrznej AMS) żaden – zwłaszcza publiczny – pieniądz nie śmierdzi, to mnie nie zaskakuje. I muszę jej to przyznać, że brać publiczne pieniądze za propagowanie postaw patriotycznych a tuż obok udostępniać przestrzeń publiczną na drwiny z patriotyzmu to swoisty majsterszyk biznesowo-propagandowy.

Ale czy ktoś (i kto?) zmuszał Instytut Pamięci Narodowej, żeby i on sponsorował ten geszeft koncernu z ulicy Czerskiej?

fot. M.Gugulski
fot. M.Gugulski

—————————————————————————————————-

Polecamy wSklepiku.pl:„Wielka Księga Patriotów Polskich”.

Pierwsza na rynku wydawniczym publikacja przedstawiająca biogramy 500 postaci z historii Polski, które miały duży wpływ na bieg jej dziejów.

Bogato ilustrowana (350 ilustracji) monumentalna Księga ukazuje sylwetki największych Polaków na przestrzeni ponad tysiąca lat, od czasów Chrztu Polski w 966 r. aż do trudnych chwil Ojczyzny w połowie 2013 r.

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.