Powiało normalnością

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot.youtube.com
Fot.youtube.com

Jak donosi portal press.pl Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Hoop Coli z mężczyzną wskakującym do łóżka, w którym znajdują się już dwie kobiety, trywializuje zdradę i utrwala negatywne stereotypy.

W reklamie popularnego napoju widzimy jak wracający do  domu mężczyznę, zastaje swoją partnerkę w dwuznacznej sytuacji. Zaniepokojony podnosi kołdrę i widzi, że w łóżku obok siebie leżą dwie kobiety. Mężczyzna spontanicznie od razu dołącza do nich. Spot podsumowuje hasło "Moc pełnej tolerancji".

Kampanię reklamową mogliśmy zobaczyć w głównych kanałach telewizyjnych i w Internecie.

Autorzy, którzy złożyli skargę na spot reklamowy do Komisji Etyki Reklamy podkreślali, że jest ona szkodliwa dla dzieci, trywializuje problem zdrady i oszukiwania bliskiej osoby. Ponadto - zdaniem skarżących - reklama ukazuje ryzykowne zachowanie seksualne, które może zostać odebrane przez młodych ludzi jako godne naśladowania.

Zdaniem przedstawicieli Hoop Coli w reklamie nie ma gorszących treści, a autorzy skargi dopuścili się  nadinterpretacji spotu.

KER uznała jednak, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie jest zgodna z dobrymi obyczajami. W  opinii zespołu orzekającego spot trywializuje relacje międzyludzkie i  deprecjonuje utrwalone wzorce społeczne, a także powiela negatywne stereotypy.

AP/press.pl

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych