Jak MEN do szkoły maluchy wysyłał

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. YouTube
Fot. YouTube

MEN przyznał się dwa miesiące temu, że na kampanię medialną, forsującą promującą posyłanie do szkół sześciolatków wydał ponad 5 mln zł. Portal wSumie.pl dotarł do pełnego zestawienia umów zawieranych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej od początku tego roku do 20 czerwca br. Część z nich dotyczy właśnie promocji rządowego pomysłu posyłania 6-latków do szkół. Stawki przyprawiają o zawrót głowy.

Chociaż koszty renowacji mebli czy konserwacji obrazów znajdujących się w gmachu MEN również robią wrażenie, to jednak są niczym w porównaniu do kosztów związanych z promocją postulatów MEN ws. obniżenia wieku szkolnego.

Poniżej przedstawiamy kilka przykładów, które dobitnie pokazują, że resort edukacji pod kierownictwem minister Krystyny Szumilas nie cofnie się przed niczym, byle wypchnąć maluchy do szkół. . A przecież dysponuje pieniędzmi polskich podatników. I nic to, że aż milion z nich podpisało się pod wnioskiem o referendum wstrzymującym reformę, a tylko nieliczni zdecydowali się posłać sześciolatki do pierwszej klasy w tym roku.*

1. MEN/2013/DIP/209

Wykonawca zobowiązuje się do zakupu na rzecz Zamawiającego czasu antenowego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP1, Polsat, TVN) oraz w stacjach radiowych ogólnopolskich i regionalnych (Pakiet 40 ESKA, Pakiet RMF 3D, Zet Barometr+), w celu przeprowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnej dot. promocji edukacji wczesnoszkolnej (6latek w I klasie). W ramach zakupionego czasu antenowego emitowany będzie 30 sek. spot telewizyjny i radiowy. Spot reklamowy, o długości 30” (trzydzieści sekund) emitowany będzie w bloku reklamowym danej stacji telewizyjnej (łączna liczba emisji – nie mniej niż 37) oraz danej stacji radiowej (łączna liczba emisji – nie mniej niż 3695). Szczegółowy zakres kampanii reklamowej określa Mediaplan.

Koszt: 900,000.00 zł

Wykonawca: Equinox Polska

2. MEN/2013/DIP/111

Przygotowanie scenariusza oraz realizacji i produkcji spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej 6-latka, o czasie odtwarzania 30 sekund (dalej jako „Spot”), przeznaczonego do emisji w telewizji, w radiu i w Internecie.

Koszt: 130,000.00 zł

Wykonawca: Tomasz Morawski, Filip Haman TOFI Productions s.c.

3. MEN/2013/DIP/310

Przygotowanie scenariusza oraz realizacja i produkcja spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej 6- latka, o czasie odtwarzania 30 sekund, przeznaczonego do emisji w telewizji, w radiu i w internecie.

Koszt: 111,930.00 zł

Wykonawca: Jacek Kościuszko, Film Image

4. MEN/2013/DIP/672

Przygotowanie scenariusza (storyboard), realizacji i produkcji animowanego spotu reklamowego, będącego elementem kampanii promocyjnej dotyczącej sześciolatka, o czasie odtwarzania 15 sekund (dalej jako „Spot”), przeznaczonego do emisji w Internecie.

Koszt: 46,248.00 zł

Wykonawca: TVN Media sp. z o.o.

5. MEN/2013/DIP/101

Usługa polegająca na dystrybucji tj. samplingu łącznej liczby 25,5 tys ulotek "Mam 6 lat" w terminach i pociągach spółki PKP Intercity S.A. określonych w harmonogramie.

Koszt: 37,785.00 zł

Wykonawca: Begimo Media

6. MEN/2013/DIP/48

Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi polegającej na dystrybucji 9 tys. ulotek „Mam 6 lat”, w pociągach i dniach wg harmonogramu: Sampling w dniach 12/13/26/27 stycznia 2013 r. • Sampling w pociągach: o Zielonogórzanin; rel. Zielona Góra – Warszawa o Lubuszanin; rel. Zielona Góra – Warszawa o Bachus; rel. Zielona Góra – Gdynia o Słowiniec; rel. Poznań – Gdynia o Bałtyk; rel. Poznań – Gdynia o Orkan; rel. Poznań – Szczecin o Przemysław; rel. Poznań – Kraków o Heweliusz; rel. Poznań – Gdynia o Stoczniowiec; rel. Kraków – Gdynia o Kossak; rel. Kraków – Szczecin 15.

Koszt: 744.00 zł

Wykonawca: Begimo Media sp. z o.o.

7. MEN/2013/DIP/462

Dostarczenie zestawów gier planszowych na nagrody dla dzieci w związku z konkursem Ministra Edukacji Narodowej Mam 6 lat.

Koszt: 12,661.00 zł

Wykonawca: Rekman Sp. z o. o., Dział Handlowy z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 14,w imieniu którego działa Adrianna Dudek

8. MEN/2013/DIP/882

Usługa montażu i /lub realizacji i produkcji krótkich filmów zawierających treści informacyjno promocyjne nt. obniżenia wieku szkolnego.

Koszt: 17,835.00

Wykonawca: Paweł Stanisław Gajewski

9. MEN/2013/DIP/884

Świadczenie usługi polegającej na przygotowaniu wraz z zapewnieniem oprogramowania i obsługii linii interwencyjnej „6–latkowie”, zwanej dalej linią.

Koszt: 68,880.00

Wykonawca: Bancom Sp. z o.o.

10. MEN/2013/DIP/910

Prowadzenie kampanii informacyjnej, polegającej na udzielaniu informacji i prowadzeniu dyskusji w przestrzeni internetowej w związku z prowadzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej kampanią społeczną związaną z obniżeniem wieku rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.

Koszt: 7,000.00

Wykonawca: Paweł Jurek

11. MEN/2013/DIP/1010

Przygotowanie scenariuszy oraz realizacji i produkcji dwóch spotów reklamowych, będących elementem kampanii promocyjnej dotyczącej 6-latka, o czasie odtwarzania 30 sekund każdy przeznaczonych do emisji w telewizji i internecie.

Koszt: 147,600.00

Wykonawca: Film Image Jacek Kościuszko

12. MEN/2013/DIP/1044

Wykonawca zobowiązuje się do zakupu na rzecz Zamawiającego czasu antenowego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, Polsat - emisje między 17:00 – 23:00 oraz w stacjach tematycznych: TVP Info, TVN 24, TVN Style, Polsat News - emisje przez cały dzień, w celu przeprowadzenia kampanii informacyjno- promocyjnej dot. promocji edukacji wczesnoszkolnej (6latek w I klasie), zwanej dalej kampanią reklamową.

Koszt: 1,419,075.72

Wykonawca: Equinox Polska Sp. z o. o.

To tylko niektóre wydatki resortu kierowanego przez Krystynę Szumilas. Skoro MEN tak hojnie wspiera m.in. TVN, to może jednak "Na Wspólnej" nie zniknie? Wspomniana promocja chyba jednak okazała się mało skuteczna, skoro MEN jeszcze we wrześniu zachwala posyłanie sześciolatków do szkół.

Aleksander Majewski

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych