W mediach społecznościowych pojawiła się ciekawa analiza powyborczych zasięgów konkretnych polityków w serwisie YouTube. Na czele stawki uplasowali się, poza Sławomirem Mentzenem, młodzi politycy PiS - Jacek Ozdoba, Piotr Müller i Sebastian Kaleta.
Sławomir Mentzen, choć wciąż dzierży palmę pierwszeństwa pośród polskich polityków na YouTube, to musi uważać na swoją pozycję, biorąc pod uwagę sukcesywne wzrosty młodych polityków PiS.
Wybory i po wyborach, pik zainteresowania się przełożył na Giertychówki, Kanał ZERO zszedł z wysokiego C, więc warto zerknąć jak radzą sobie niektórzy politycy na YouTube. Do puli nie włączam Sławomira Mentzena, zejście z kampanii nadal zostawia mu blisko 17 mln wyświetleń. Staram się nie ujmować kont dopalanych reklamą lub o wątpliwym w tym statusie
— napisał Hakados.
Użytkownik X przeszedł do konkretnych wyliczeń z ostatnich 30 dni.
1. Jacek Ozdoba z wynikiem 12,5 mln wyświetleń - co jest bardzo ciekawym case w polityce, ponieważ konto Jacka Ozdoby trzyma od paru lat stabilny poziom, nie jest tak podatne na spadki jak klasyczne konta na prawicy, co czyni je jednym z najmocniejszych kont po tej stronie idei. Jacek Ozdoba nadal ma także palmę pierwszeństwa w materiale mocno uderzającym Donalda Tuska z wynikiem ponad 1,4 mln wyświetleń
— napisał Hakados.
2. Zaskakujący wynik Piotra Müllera , który gładko przeszedł ze średniej niecałego miliona na aż 12 milionów wyświetleń, w okresie kampanii przez kilka dni był niepodzielnym top1 ocierając się zasięgami o Mentzena. Absolutnie gigantyczna praca w ilości materiałów (rekordowe ~ 114). YouTube niestety przymyka już polityczne drzwi i będzie to tutaj widoczne do 5 dni
— zauważył.
3. Sebastian Kaleta z wynikiem 11,1 mln wyświetleń, przez wiele dni kampanii również lider stawki. Gigantyczna praca własna nad kontentem i wizerunkiem - ogromny depozyt do kolejnych wyborów
— dodał.
4. Patryk Jaki z wynikiem 9,8 mln, lekko sekowany przez podejmowanie tematów trudnych i omijanych przez wiele osób. Pod wiatr i nadal z jednymi z największych zasięgów wśród unikatowych użytkowników YouTube (średnio 2x lepsze dotarcie unikatowe z uwagi na dywersyfikację form i tematów)
— ocenił.
5. Jan Kanthak z wynikiem 9,4 mln wyświetleń. Janek przez prawie pół roku okupował top1, przed kampanią wielokrotnie przeganiał Sławomira Mentzena w ilości wyświetleń. Obecne perfo to zapewne podzielenie się między inne projekty (Kanał ZERO, nagrywki dla PiS). Czuć już powrót, trend jest dla Janka wznoszący
— wskazał.
6. Rekordowy wynik Ewy Zajaczkowskiej-Hernik 6,8 mln wyświetleń, górka na początku czerwca pozwoli dłużej utrzymać pozycję :) widać też spore zmiany w miniaturach i kontencie. O ile YouTube nie domknie drzwi do końca to kanał będzie wreszcie miał zasłużone wyniki
— podkreślił.
7. Przemysław Czarnek 4,5 mln wyświetleń - ciągle i metodycznie do przodu, Pan Przemysław w pełni zmienił już swoją strategię i po prostu idzie po swoje. O ile zadba się o współczynniki to konto ma potencjał na podwojenie, co widać po wynikach Shorts
— analizował.
8. Od razu za panem Czarnkiem plasuje się Andrzej Śliwka z wynikiem 4,2 mln wyświetleń - warto pamiętać, że to nadal świeża krew na platformie i utrzymuje swoją pozycję od wejścia. YouTube inaczej niż TikTok nagradza upór i regularność, więc Andrzej o ile nie przestanie publikować będzie tylko rósł
— napisał.
9. Z rosnącym wynikiem wraca Daniel Obajtek 3,4 mln wyświetleń - nacisk na biznes, interesy i gospodarkę wskazany, algorytmy YouTube szanują to konto w takim ujęciu
— zaznaczył.
10. Zaskakujący wynik Donalda Tuska 2 mln wyświetleń. W zestawieniu prawicowym warto dodać, bo dużo o prawicy ostatnio mówił a nawet próbował udawać - to i algorytm lepiej zareagował
— zasugerował.
11. Grzegorz Braun z wynikiem 1,2 mln, mało materiałów (20) i niewiele krótkich form - zdecydowanie poniżej możliwości, ale Pan Grzegorz walczy gdzie indziej :)
— uzupełnił.
12. Mateusz Morawiecki z wynikiem, zależnie jak liczyć, 1,2 mln lub 500 tys. Obrana strategia da suby, ale może niestety przeszkadzać w zwykłej propagacji
— ocenił.
13. Tutaj przyznam, że jako widz miałbym więcej oczekiwań, Krzysztof Bosak z wynikiem około 500 tys. wyświetleń to po prostu słabo. Przecież te wszystkie materiały z tournee po mediach można publikować i u siebie budując się na przyszłość. Braki kadrowe?
— zastanawiał się.
Dalsze miejsca zajmuje Rafał Bochenek oraz Paulina Matysiak. Wchodzi także Adrian Zandberg
— dodał Hakados.
Oczywiście wejście Lewicy na YT to raczej temat konta partii a nie solistów - to dopiero jest rewolucja i jak widać RAZEM can into YouTube. Tylko PO bo nie ma idei, którą mogłaby na Youtube przekazać
— podkreślił.
CZYTAJ TEŻ:
maz/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/733430-kto-z-polskich-politykow-ma-najwieksze-zasiegi-na-youtube
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.