„Lobbing? Rzetelne przedstawienie sprawy? Na pewno warto żeby autorzy tekstów odnieśli się do tego, czy zweryfikowali informacje, które uzyskali w swoich źródłach – czy bezrefleksyjnie im uwierzyli” - napisał na portalu X Paweł Jabłoński, poseł Prawa i Sprawiedliwości. Polityk odnosi się w ten sposób do artykułów pojawiających się m.in. w „Business Insider” i onet.pl dotyczących produkcji przez polską firmę amunicji.
Paweł Jabłoński zwraca uwagę na dwa teksty mediów związanych z grupą Ringier Axel Springer Polska dotyczących produkcji amunicji przez polską firmę.
Coraz ciekawiej ws. amunicji. 15 sierpnia „Business Insider” z grupy „Onet” publikuje tekst wychwalający jedną z firm – niezadowoloną z tego, że przegrała z konkurencją i nie otrzymała kontraktu na budowę fabryki amunicji. 4 dni później – oskarżycielski tekst „Onetu” w tej samej sprawie. Bardzo zbieżny z tezami z pierwszego artykułu
— napisał.
„Kampania czarnego PR”
Polityk Prawa i Sprawiedliwości za pośrednictwem platformy X zadał kilka pytań.
Mocne zarzuty, dużo subiektywnych ocen oparte głównie o zanonimizowane źródła. Np. kto i na jakiej podstawie twierdzi, że firma N „dysponowała lepszymi warunkami” niż firma P?Czy nie jest to przypadkiem właśnie przedstawiciel zainteresowanej firmy N? Lobbing? Rzetelne przedstawienie sprawy? Na pewno warto żeby autorzy tekstów odnieśli się do tego, czy zweryfikowali informacje, które uzyskali w swoich źródłach – czy bezrefleksyjnie im uwierzyli. Bo mogli (świadomie lub nie) wziąć udział kampanii czarnego PR – i to w sprawie absolutnie kluczowej z punktu widzenia bezpieczeństwa Polski
— dodał.
CZYTAJ TAKŻE:
md/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/703040-artykuly-rasp-o-fabryce-amunicji-jablonski-wyjasnia-i-pyta