Portal TVP INFO podał, że w Kancelarii Senatu powołano komisję ds. przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji. Mobbingu miała się dopuszczać wicedyrektor Centrum Informacyjnego Senatu Anna Godzwon. Portalowi wPolityce.pl udało się ustalić szereg szczegółów w tej sprawie.
CZYTAJ TAKŻE: Mobbing w kancelarii Senatu? TVP Info: „Przed komisją przesłuchano pracowników. Grodzki stara się umywać ręce”
Panuje tutaj atmosfera nieuzasadnionej i niepotrzebnej presji, ludzie dzieleni są na lepszy i gorszy sort. (…) Każdy wyjazd krajowy lub zagraniczny należy odchorowywać przez kilka dni
— to fragment wypowiedzenia o pracę z Kancelarii Senatu, który zacytował portal TVP INFO.
Kiedy powołano komisję? Jak długo będzie działać?
Portalowi wPolityce.pl udało się dowiedzieć, że wspomniana komisja została powołana 14 grudnia ubiegłego roku. Musi ona zakończyć swoje prace w ciągu 60 dni od jej powołania. Komisja została powołana w związku z podejrzeniem mobbingu - sprawę zgłosił jeden z pracowników.
Komisja działa zgodnie z obowiązującą w Kancelarii Senatu „Polityką przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji”, aktualnie kończy etap wysłuchania świadków
— poinformowała nas Kancelaria Senatu.
Z naszych informacji wynika, że oskarżana o mobbing Anna Godzwon pracuje obecnie zdalnie.
Ilu pracowników Kancelarii Senatu złożyło wypowiedzenia umowy o pracę?
Portal wPolityce.pl dowiedział się też, że w grudniu 2021 r. dwóch pracowników Kancelarii Senatu złożyło wypowiedzenia umowy o pracę, gdy w całym roku 2021 na taki krok zdecydowało się 4 pracowników (dla porównania w 2020 wypowiedzenia składało 3 pracowników, w 2019 r. podobnie). W styczniu 2022 r. nikt nie złożył jeszcze wypowiedzenia umowy o pracę.
Adam Stankiewicz
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/581778-ujawniamy-mobbing-w-senacie-znamy-szczegoly-sprawy