Więcej drzew, ścieżki rowerowe, szerokie chodniki i bus pasy - tak mają wyglądać Aleje Jerozolimskie po przebudowie. Ich remont to część programu Nowe Centrum Warszawy. Projekt jest koordynowany z PKP, które przebudowują kolej linii średnicowej. Czy zmiany jakie mają dotknąć główną aleję w Warszawie spodobają się kierowcom? Czy jedna z najbardziej zatłoczonych ulic w stolicy, powinna być zwężona? Zdaniem Rafała Trzaskowskiego tak.
Nowe centrum Warszawy
Dzięki budowie Nowego Centrum Warszawy stolica przejdzie metamorfozę podobną do tej, którą mają już za sobą takie europejskie metropolie jak Kopenhaga czy Sztokholm. Wprowadzamy rozwiązania, które pogodzą oczekiwania pieszych, kierowców, rowerzystów i przedsiębiorców. A to wszystko po to, żeby miasto, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, stało się również idealnym miejscem do życia
—powiedział Rafał Trzaskowski.
To jedno z największych wyzwań programu Nowe Centrum Warszawy, który odmieni oblicze centralnej części stolicy. Budujemy już nowy plac Pięciu Rogów, planujemy przebudowę Marszałkowskiej, teraz czas na Aleje Jerozolimskie. Pracujemy nad tym zadaniem wspólnie z PKP, które planują przebudowę tunelu średnicowego. Chcemy aby po zakończeniu inwestycji kolejowej Aleje Jerozolimskie zmieniły się w piękną przestrzeń publiczną, przyjazną pieszym, rowerom i komunikacji zbiorowej, a także pełną zieleni
—mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Ale to nie pierwsza taka decyzja, bo już wcześniej doszło do zwężenia alei Jana Pawła II, gdzie zniknęło kila pasów ruchu, a w ich miejsce powstały ścieżki rowerowe i zasadzono drzewa.
Co o tym myślą internauci?
Oceny w tej kwestii są podzielone. Przeważają jednak opinie, że zwężenie alei zakorkuje miasto.
Po jednym pasie dla samochodów. Na Alejach Jerozolimskich.
Na Al. Jerozolimskich pojawią się kilometrowe korki samochodów i jeszcze większy smród spalin, od którego uschną szpalery drzew, i którym dusić się będą przechodnie na szerokich chodnikach i rowerzyści na nowych drogach rowerowych. Brawo.
Jakiś absurd. Jeden pas dla samochodów?!
Dla każdego krytyka tej decyzji odpowiem, że mimo braku poparcia dla @trzaskowski_ uważam to za słuszną zmianę. Centrum Warszawy tylko traci na ruchu samochodowym. Uważam, że ograniczenie przepustowości dróg to dobry pomysł ale przydałoby się zbudować parkingi a tego brak
Jako mieszkaniec Warszawy protestuję! Ten projekt to czysty obłęd! Symulację wpływu na ruch robiliście czy zabrakło czasu?
Od kilku lat są wieczne korki na Świętokrzyskiej. Znaczy Ratusz chce zwęzić Aleje i jeszcze bardziej je zakorkować
kk/Twitter/Nowa Warszawa
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/551664-trzaskowski-chce-zwezic-glowna-ulice-w-warszawie