„Ostatnie tygodnie napawały optymizmem, dlatego mówiłem, że w kwietniu jest szansa na stopniowy powrót do nauki stacjonarnej. Mam nadzieję, że w maju do nauki stacjonarnej wrócą wszyscy. O tym zdecydujemy w najbliższych dniach” - powiedział w „Sygnałach dnia” (Program I Polskiego Radia) minister edukacji i nauki prof. Przemysław Czarnek.
W rozmowie pojawił się temat szczepień dzieci.
Pojawiają się informacje, że szczepionki mogą być stosowane u osób poniżej 18 roku życia i trwają nad tym badania. Ale to nie jest wiedza dostępna w Ministerstwie Edukacji i Nauki. O dopuszczeniu szczepień młodzieży zadecyduje Ministerstwo Zdrowia
— zastrzegł minister.
W czwartek spotykamy się w zespole ds. statusu nauczyciela. Chcemy doprowadzić do sytuacji uproszczenia awansu zawodowego nauczyciela, a równolegle chcemy doprowadzić do ograniczenia zbędnej biurokracji nauczycielskiej
— zapowiedział.
Skutki pandemii
Prof. Przemysław Czarnek odniósł się do skutków w edukacji uczniów, jakie pozostawiła po sobie pandemia.
Trzeba będzie stawić czoła wszystkim negatywnym efektom wielomiesięcznej nauki zdalnej. Są plusy, np. rozwinięcie kompetencji cyfrowych, ale zdecydowanie więcej minusów, przede wszystkim na płaszczyźnie merytorycznej
— podkreślał.
Szykujemy program dodatkowych zajęć po powrocie do szkół. Kondycja fizyczna - już rusza akcja WF z AWF i aktywny powrót do szkoły. Pracownicy UKSW wykonają model psychologicznego wsparcia pocovidowego. Będą przesiewowe badania wzroku
— zapowiedział minister.
gah/Polskie Radio
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/548497-skutki-lockdownu-czarnek-wskazuje-problemy-nauki-zdalnej
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.