Podrabiali proszki, zatrzymało ich CBŚ

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. Lebacno/CC/Wikimedia Commons
Fot. Lebacno/CC/Wikimedia Commons

Osiem ton podrobionych proszków do prania, blisko 17 ton granulatu, komplety matryc do podrabiania etykiet oraz nielegalne papierosy przejęli policjanci CBŚ w ramach akcji przeprowadzonej w siedmiu województwach. Siedem osób usłyszało zarzuty.

Policjanci przeszukali 30 miejsc w siedmiu województwach; zatrzymali siedmiu członków zorganizowanej grupy przestępczej trudniącej się produkcją i dystrybucją chronionych znakiem towarowym proszków do prania wiodących producentów.

Śledztwo w tej sprawie nadzoruje Prokuratura Okręgowa w Rzeszowie.

Właściciel fabryki, w której dochodziło do przestępczego procederu maskował nielegalną działalność produkcją proszku własnej marki. W rzeczywistości legalna produkcja była jednak prowadzona na niewielką skalę.

W fabryce policjanci zajęli m.in. maszynę do pakowania proszków, wagi, osiem ton podrobionego produktu, blisko 17 ton przygotowanego do pakowania podrobionego granulatu, ponad 6 tys. sztuk opakowań foliowych, etykiet i naklejek oraz ponad 3 tys. pudełek plastikowych i pokrywek przygotowanych do pakowania. Straty producentów policja szacuje na 100 tys. zł.

Proszek rozprowadzany był głównie do hurtowni i sklepów chemicznych, a także na bazarach i targowiskach. Cena tych produktów była średnio trzy razy mniejsza od detalicznej ceny sklepowej.

W fabryce w Mińsku Mazowieckim znaleziono też prawie 332 tys. sztuk papierosów bez polskich znaków akcyzy, 48 podrobionych opakowań tytoniu polskiego producenta z podrobioną polską akcyzą, a także przygotowane dalsze 7 tys. sztuk opakowań tego produktu.

Wszystkim zatrzymanym Prokuratura Okręgowa w Rzeszowie postawiła zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej złamania prawa własności przemysłowej i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wobec podejrzanych zastosowano policyjne dozory, poręczenia majątkowe oraz zakaz opuszczania kraju.

AM/PAP

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych