Zamiast zająć się kryzysem, związanym z nauczaniem zdalnym, minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek ideologizuje szkołę - mówiły na środowej konferencji posłanki KO Katarzyna Lubnauer i Krystyna Szumilas.
CZYTAJ TAKŻE:
Opozycja atakuje ministra edukacji
Posłanki Koalicji Obywatelskiej komentowały na środowej konferencji prasowej ostatnie zapowiedzi ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka.
Dzieci są zamknięte w domach, nauczanie zdalne szwankuje, a czym zajmuje się minister Czarnek? Otóż w niedzielę na Jasnej Górze zapowiedział stworzenie nowej dyscypliny naukowej - biblistyki. W poniedziałek w Częstochowie zapowiedział reformę nauczania przedmiotu Wychowania do życia w rodzinie, wczoraj w Centrum Badań nad Wolnością Religijną zapowiedział obronę wiary przed dyskryminacją, dzisiaj na Radzie Ministrów przedstawia projekt w sprawie wolności nauki, który tak naprawdę jest cenzurą dla inaczej myślących
— mówiła Szumilas.
Minister Czarnek zamiast rozwiązywać problemy nauczycieli, dzieci, młodzieży, zamiast starać się o to, żeby w tym trudnym okresie pandemii pomóc wszystkim tym, którzy zmagają się z niedostatkami nauczania zdalnego, zajmuje się ideologizacją polskiej szkoły
— oceniła posłanka.
Szkoła „wyznaniowa”?
Katarzyna Lubnauer przekonywała, że „ministrowie edukacji z PiS rywalizują chyba o miano najgorszego”.
Pan Czarnek postanowił z polskiej szkoły zrobić szkołę wyznaniową
— powiedziała.
Pan Czarnek postanowił, że wprowadzi nas szybkim krokiem do państwa wyznaniowego, ponieważ WDŻ będą mogli uczyć tylko wybrani przez niego nauczyciele
— mówiła Lubnauer.
To jest kierunek raczej w stronę średniowiecza
— dodała.
Zaznaczyła, że zamiast promować nowoczesne gałęzie nauki, wymyśla taką naukę jak mistyka i „zajmuje się tym, aby wolność naukowa była ograniczona do wolności konserwatystów”. Tymczasem, dodała, minister edukacji powinien w dzisiejszych czasach raczej zajmować się odpowiedzią na pytanie, ilu nauczycieli jest już zaszczepionych dwoma dawkami, skoro uczniowie mają wrócić do szkół.
Zmiany dot. wychowania do życia w rodzinie
Czarnek zapowiedział w poniedziałek, że Wychowanie do życia w rodzinie będzie priorytetem w kierunkach realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022. Według niego, nauczyciele WDŻ muszą zyskać jeszcze większą rangę i wagę.
Jak mówił, powstanie 10 bardzo silnych ośrodków w Polsce, w których nauczyciele będą mogli kształcić się właśnie i uzyskiwać uprawnienia nauczyciela Wychowania do życia w rodzinie i uzyskiwać dodatkową wiedzę w tym zakresie w oparciu o nowe podstawy programowe, „nowe odkrycia w tej dziedzinie i zdobycze nauki”.
Dlaczego to tak ważne? Dlatego, że dzisiaj w dobie kryzysu rodziny pogłębionego rozmaitymi postulatami rewolucji kulturalnej, seksualnej, rewolucji można powiedzieć wprost - komunistycznej, którą widzimy niekiedy na polskich ulicach, kształcenie dzieci i młodzieży w polskich szkołach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na temat tego, czym jest rodzina, na temat tego jak fundamentalne znaczenie mają wartości wpisane w konstytucji: małżeństwo, jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo, rodzicielstwo jest po prostu przejawem naszej solidarności z przyszłymi pokoleniami
— mówił Czarnek.
Z kolei w wywiadzie dla środowej „Gazety Polskiej” szef MEiN mówił, że Rada Ministrów już proceduje „pakiet wolnościowy” i że ma nadzieję, że w tym miesiącu zostanie on przyjęty i trafi do Sejmu.
Po to, żeby od jesieni nie można było w ogóle pociągać do odpowiedzialności dyscyplinarnej za wyrażanie swoich przekonań światopoglądowych. Przecież konstytucja to gwarantuje
— wyjaśniał.
Jak dodał, ta ustawa spowoduje zakaz ograniczenia głoszenia swoich przekonań.
Spowoduje też, że rektor będzie miał obowiązek udostępniać infrastrukturę na różne konferencje, nie tylko lewicowe
— mówił minister.
„Pakiet wolnościowy”, czyli nowelizacja Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce, ma - zgodnie z założeniami autorów - zapewnić wolność nauki.
wkt/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/547931-a-sama-jak-dbala-o-szkole-szumilas-atakuje-szefa-mein