Opozycja nieustannie atakuje i podważa zasadność podejmowanych przez rząd inwestycji. W ogniu krytyki nieustannie znajduje się między innymi Centralny Port Komunikacyjny. Sprawa tej inwestycji była poruszona w programie „Strefa Starcia”. Jednym z gości był poseł Lewicy Maciej Gdula, który przekonywał, że system kolejowy CPK pominie prowincje. Problem pojawił się, kiedy polityk został poproszony o wymienienie dużych inwestycji lewicy.
CZYTAJ TAKŻE:
Duże inwestycje lewicy w Polsce?
Poseł Maciej Gdula poproszony o wymienienie przykładów trzech udanych dużych inwestycji lewicy w Polsce nie udzielił odpowiedzi, tylko próbował wykręcać się tym, że „to było 20 lat temu”.
Skala tych inwestycji jest zupełnie inna. Tak naprawdę musimy myśleć o tym, co byśmy chcieli zbudować i, przede wszystkim, czego nie zbudujemy, jeżeli zbudujemy CPK
– stwierdził Gdula.
Dopytywany o to, jaki projekt infrastrukturalny chciałaby wdrożyć Lewica, polityk odpowiedział:
Zawsze mówiliśmy o tym, że trzeba rozbudowywać transport publiczny, że trzeba przywracać połączenia kolejowe. CPK to przede wszystkim system szybkiej kolei, który pominie prowincję, a nam potrzebne są inwestycje
– mówił Gdula.
Na pytanie prof. Zbigniewa Krysiaka o to, co to jest system szybkiej kolei Gdula brnął dalej, przekonując, że to „nie będą połączenia kolejowe do powiatów”.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu na obszarze ok. 3000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie.
wkt/TT
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/542186-kompromitacja-gdula-krytykuje-cpk-a-inwestycje-lewicy