Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, trzy czwarte Polaków sądzi, że kapitał w mediach ma bardzo duże znaczenie. Co ciekawe, szczególnie mocno są o tym przekonani wyborcy Koalicji Obywatelskiej!
W naszym badaniu zadaliśmy respondentom następujące pytanie:
Czy według Pani/Pana na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji ma wpływ to, do kogo należą media, np. telewizja, radio, prasa, portale internetowe?
Na tak zadane pytanie twierdząco odpowiedziało aż 76 proc. badanych, z czego 43 proc. wybrało odpowiedź „zdecydowanie tak”, a 33 proc. „raczej tak”.
Przeciwnego zdania było zaledwie 8 proc. badanych, z czego 2 proc. odpowiedziało „zdecydowanie nie”, a 6 proc. „raczej nie”.
16 proc. udzieliło odpowiedzi „trudno powiedzieć”.
Przekonanie o znaczeniu własności w mediach podziela 75 proc. wyborców Zjednoczonej Prawicy i aż 87 proc. wyborców Zjednoczonej Koalicji.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.
Prej
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/534172-34-polakow-nie-ma-watpliwosci-wlasnosc-mediow-ma-znaczenie