Pandemia koronawirusa nie wpłynęła na zmianę planów inwestycyjnych w polskich portach morskich. W listopadzie br. zarząd Portu Gdynia zainicjował procedurę mającą na celu wyłonienie podmiotu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, który do 2028 r. wybuduje Port Zewnętrzny. Będzie on przyjmować jednostki oceaniczne długości nawet 490 m.
Nowy terminal kontenerowy, który będzie stanowić centralną część nowej inwestycji, ma posiadać zdolności przeładunkowe w liczbie 2 mln kontenerów rocznie, a finalnie nawet do 2,5 mln. Dla porównania w przyszłym roku gdański terminal głębokowodny DCT może przyjmować nawet 3 mln kontenerów. Dzięki rozbudowie gdyńskiego portu powstanie blisko 5 tys. miejsc pracy. Z budżetu państwa mają zostać wyasygnowane środki na poprawę skomunikowania portu z główną arterią drogową, tj. obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1, oraz planowaną trasą Via Maris łączącą Gdynię i Władysławowo.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/528406-czas-portowych-inwestycji-rozbudowa-polskich-portow